gsn Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Maskinen låser seg under The Punisher og 3dmark 01 SE (ny maskin, har ikke testet flere programmer) som oftest må jeg reboote, men sist gang holdt det med ctrl + alt + delete. Gpu temp er ca 50 og cpu temp er ca 40 Amd 64 3200+ @2660 mhz, 512 pc4200 ocz minne, POV 6600gt (uklokka), ocz 420W powerstream, Asus A8N SLI Deluxe. Lenke til kommentar
NoWaX Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Driver feil kanskje .. (mest sansynlig). Prøv med en ny skjærmkort driver.. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Eller at pcen blir ustabil på grunn av overklokking av cpu, prøv å klokke ned å se om feilen gjentar seg Lenke til kommentar
gsn Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 hmm, spilte med 1024x768, men når jeg satt ned til 800x600 gikk alt fint.. litt rart igrunn.. noen flere teorier ? (jeg lasta ned 71 drivere fra guru3d i sted) Lenke til kommentar
klistrian Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 hm.. har du sjekket GPU tempen? er en feil med POV sine 6600GT kort som gjør at det er dårlig kjøling.. Det er fire plast/gummidingser under skjermkortvifta som gjør at kjølinger ikke er helt optimal - har lagt ved et bilde jeg fikk fra POV som demonstrerer hvordan du fjerner de.. tar nøyaktig 49 sekund å gjennomføre. Om du er redd for å voide garantien kan du nok ta det med til butikken der du kjøpte kortet og be de om å fjerne det for deg.. her er iallfall et bilde som forklarer det meste Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Høres mer ut som et minne problem. Klokker du CPU, klokkes minnet samtidig. Minnet kan enten få for lite strøm, eller det kan være for høyt overklokket. Overklokket minne trenger som regel alltid mer strøm en default for og kjøre stabilt. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) hmm, gpu temp går ikke over 50c, men det bilde der viste jo at det var kontakt mellom gpu og kjøler ? har du merket forskjell på tempratur på gpu etter du gjor det ? Jeg startet memtest før jeg dro på skolen nå, men minnet kjører på 266/533, som er standard for minnet. Kan jo altids hende det er overklokking av minnet som gjør det, men minnet får nokk spenning og kjører jo på "standard" clock. Det med gpu temp på 50grader er litt usikkert pga jeg ikke får sjekket temp akkurat når det skjer, men tidligst noen minutter senere (ene gangen fikk jeg sjekka etter 30sec) så det kan være årsaken Jeg har troa på at minnet er frisk. Endret 25. januar 2005 av gsn Lenke til kommentar
klistrian Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 ja har merket STOR forskjell...Vi var en del som kjøpte dette kortet der jeg jobber, og samtlige har fjernet bearings/endret kjøling på kortet. Idle-tempen min lå på rundt 50 grader, men denne endrer seg idet man starter et spill (min gikk opp til rundt 100 grader) Merk at denne temperaturen ser du best med extended desktop.. om du bare tar alt tab ut i windows og sjekker temp så har den allerede falt minst 20 grader.. (jeg hadde tempvinduet midt på skjermen og så at idet jeg kom ut i windows falt den fra 90 til 70 grader.. ) Og overklokking på 6600GT fungerer flott... kan klokke core og minne mye før det blir syting og artifacts Kan samtidig tipse om Thermaltake Gigant II Heatpipe VGAcooler A1655 Heatpipekjøling ti l Skjermkort dette er BILLIG og god nok kjøling.. minst like bra som den originale (men ta for all del av vifta..den bråker ..) Ikke sikkert at dette løser problemet ditt da, men det kan jo uansett være greit å vite.. Lenke til kommentar
Tenchi Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Hadde problemer med min POV 6600GT at den restartet seg under spilling. Kjørte dual screen og fikk frem temperatur på gpu under spilling. Det viste seg at maks temp under 3dMARK 2005 var på 118 grader!!! På idle var den på rundt 50 grader. Så fikk jeg tips om at det kunne være kjøleren som var årsak til problem og varme på kortet. Jeg fjernet orginal kjøleren og satte på passiv kjøler, giant 2 (uten vifte), istedenfor. Og nå har jeg maks temp på 77 grader under spilling og på idle er den 33 grader. Prøv som klistrian skriver om å fjerne gummiknottene, de var for store på de første kortene som ble sendt fra leverandør. Lykke til Endret 25. januar 2005 av Tenchi Lenke til kommentar
gsn Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 hvorfor er de gummi sakene der hvis det bare er å fjerne de ? tar liksom ikke helt den og man ser jo på bilde at det er kontakt mellom gpu og kjøler.. men må vell prøve Lenke til kommentar
Tenchi Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Her er svaret jeg fikk fra teknisk avdeling til Point of view: I include a picture with this mail. On that picture you can see the bottom of the cooler. On the bottom are 4 plastic bearings. This can be a very little too big, you cannot see almost, when these are too big, the cooler is lifted from the GPU, so it is not cooled well. I advice you ( or ask your reseller when it is too risky for you ) to unmount the cooler and remove the bearings, and mount the cooler again. Now the cooler is tighter to the GPU and the temp will go down during gameplay. bra engelsk må jeg si Forresten-det bildet det snakkes om er det han klistrian har lagt ut ovenfor... De kortene som selges nå har riktig størrelse på knottene. Endret 26. januar 2005 av Tenchi Lenke til kommentar
gsn Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Har fjerna de gummi knottene nå, rett etter 3dmark lå gpu på 70 grader, er vell ikke så verst det ? teste spill senere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå