efikkan Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hei! Jeg fikk følgende feilmelding i dag(se vedlegg), og jeg mistenker driverene til skjermkortet(Saphire Radeon 9600 Pro) på denne pcen. Feilen er i "atioglxx.dll", og jeg antar at det betyr "ATI" og "OGL" -> OpenGL. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Versjonen av "atioglxx.dll" er 6.14.10.4517 fra år 2002. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Prøvd å innstallere drivere på nytt? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Prøvd å innstallere drivere på nytt? Jeg tenkte på det, men siden det ikke er min maskin vil jeg helst slippe å gå så drastisk til verks. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Det er vel ikke SÅ drastisk å installere drivere vel! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Nei det er ikke så veldig drastisk, men det hadde vært fint om det kunne løses på en enklere måte. Hvordan kan jeg sjekke hvilken driver som er innstallert?? Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Nei det er ikke så veldig drastisk, men det hadde vært fint om det kunne løses på en enklere måte. Hvordan kan jeg sjekke hvilken driver som er innstallert?? Høgre klikk på skrivebord - properties - settings - advanced- options. Der finner du det Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Versjonen av "atioglxx.dll" er 6.14.10.4517 fra år 2002. openGL build 6.14.10.4517. Det er tydligvis noe feil med openGL, så du må nok oppdatere driverne.. Endret 26. januar 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Det du kan gjøre er å "unzippe/unrarre" driverfila, finne atioglxx.dl_, dette fungerer bare på drivere som er laget før 4.12 pga installeren som er brukt. Så pælmer du denne på f.eks skrivebordet, åpner cmd (Antar dere kjører WindowsXP ), skriver cd desktop/skrivebord (avhengig av språk). Deretter expand atioglxx.dl_ (Holder med å skrive f.eks ati også tabbe) atioglxx.dll voilá, du får "ny" OpenGL driver uten å legge inn komplett ny driver, men er ikke sikker på om det funker med resten av driveren da... hehe =) lykke til! Endret 26. januar 2005 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 ..Eller oppdatere driverne, siden det begynner å bli en stund siden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå