Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Oppsett av musikk-anlegg for nybegynner

Anbefalte innlegg

Hei, er helt nybegynner på musikkanlegg, men vil gjerne gå til anskaffelse av et.

Skal ha høytallere, lp-spiller, cd-spiller og forsterker. Anlegget skal kjøpes gjennom HIFI-klubben. Har da kommet fram til følgende oppsett. Kommenter gjerne eller kom med forslag til andre modeller i samme pris-klasse (+-1000kr). Jeg forsto det sånn at en "receiver" er en forsterker med innebygget radio.

DENON DRA-455 Receiver

DALI Blue 3003 Høyttalere

PRO-JECT Debut III Platespiller

CAMBRIDGE D500SE CD-spiller (Spiller denne MP3, SA-CD eller DVDA?)

Er dette et godt oppsett for en nybegynner, og vil jeg få glede av anlegget? Musikken går mest i rock og metall. Vil gjerne koble til TV-en for litt heftlig lyd også:) Vær ærlig, kom med forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser forsåvidt greit ut...

...men, sikker på at du ikke vil gå for en surround receiver? Siden du skal koble til tv'en...og da kan jo du i samme slengen gå for en god dvd-spiller istedenfor cd-spiller! ;)

Denon har gode surround-receivere...(har 1905 selv)...og Dali concept er fine høyttalere som matcher den bra! ;)

Lenke til kommentar

...men, sikker på at du ikke vil gå for en surround receiver? Siden du skal koble til tv'en...og da kan jo du i samme slengen gå for en god dvd-spiller istedenfor cd-spiller! ;)

Denon har gode surround-receivere...(har 1905 selv)...og Dali concept er fine høyttalere som matcher den bra! ;)

gi meg link til en som er bra og ikke ALTFOR dyr :) max 4000 kr eller noe deromkring

Lenke til kommentar
Har ikke peil på musikk-anlegg, men hva skal du med plate-spiller?

Eh.. Spille vinyl?

Du tuller nå?

Uansett .. hva er vitsen med å kjøpe plate spiller til 3000 bare for å høre litt på de gamle LP platene som du fant på loftet?

Det er faktisk noen av oss som har litt bredere horisont enn piratkopierte mp3-filer ;)

Har arvet en god meter vinyl fra min far, og kjøper også en god del samleobjekt på vinyl. Kjøpte f.eks det nye U2 albumet på vinyl for et par dager siden.

Lenke til kommentar

gi meg link til en som er bra og ikke ALTFOR dyr :) max 4000 kr eller noe deromkring

Receiver:

Denon 1905

DVD-spiller:

Denon DVD-1400

Høytallersystem:

Dali Concept

(Eventuelt Dali Concept 6 til å begynne med)

Sub:

Dali AW10

De B&W-høytalerne er veldig gode også...har B&W 603 selv! ;)

Endret av krister461
Lenke til kommentar

Ser ut som et fint oppsett, men du vil tjene litt lydkvalitetsmessig ved å kjøpe en Marantz 6010OSE som de selger på hifi-centeret (hvis den ikke er utgått). Bruker selv denne forsterkeren med DALI 3003, og det fungerer glimrende.

Platespilleren du har valgt er også meget god, men CD-spilleren er jeg litt mer i tvil om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...