Thrillseeker Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hei, er helt nybegynner på musikkanlegg, men vil gjerne gå til anskaffelse av et. Skal ha høytallere, lp-spiller, cd-spiller og forsterker. Anlegget skal kjøpes gjennom HIFI-klubben. Har da kommet fram til følgende oppsett. Kommenter gjerne eller kom med forslag til andre modeller i samme pris-klasse (+-1000kr). Jeg forsto det sånn at en "receiver" er en forsterker med innebygget radio. DENON DRA-455 Receiver DALI Blue 3003 Høyttalere PRO-JECT Debut III Platespiller CAMBRIDGE D500SE CD-spiller (Spiller denne MP3, SA-CD eller DVDA?) Er dette et godt oppsett for en nybegynner, og vil jeg få glede av anlegget? Musikken går mest i rock og metall. Vil gjerne koble til TV-en for litt heftlig lyd også Vær ærlig, kom med forslag. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Har ikke peil på musikk-anlegg, men hva skal du med plate-spiller? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Ser forsåvidt greit ut... ...men, sikker på at du ikke vil gå for en surround receiver? Siden du skal koble til tv'en...og da kan jo du i samme slengen gå for en god dvd-spiller istedenfor cd-spiller! Denon har gode surround-receivere...(har 1905 selv)...og Dali concept er fine høyttalere som matcher den bra! Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Cambridgespilleren tar ikke DVD/SACD, jeg ville kanskje tatt en titt på Azurmodellene som er nyere og har fått god kritikk. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Har ikke peil på musikk-anlegg, men hva skal du med plate-spiller? Eh.. Spille vinyl? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Har ikke peil på musikk-anlegg, men hva skal du med plate-spiller? Eh.. Spille vinyl? Du tuller nå? Uansett .. hva er vitsen med å kjøpe plate spiller til 3000 bare for å høre litt på de gamle LP platene som du fant på loftet? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 ehm..... lp plater selges enda og desuten hvis han har mange gamle lp'er så kan han spille dem. Hvis han skal ha et musikkannlegg er vel en tokanals reciever/forsterker det beste eller jeg helt på villspor nå? Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Har ikke peil på musikk-anlegg, men hva skal du med plate-spiller? spille vinyl vel dummen Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Ser forsåvidt greit ut... ...men, sikker på at du ikke vil gå for en surround receiver? Siden du skal koble til tv'en...og da kan jo du i samme slengen gå for en god dvd-spiller istedenfor cd-spiller! Denon har gode surround-receivere...(har 1905 selv)...og Dali concept er fine høyttalere som matcher den bra! gi meg link til en som er bra og ikke ALTFOR dyr max 4000 kr eller noe deromkring Lenke til kommentar
Even. Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=1,90,96&id=739 Du får noen billigere også med "mer" watt fra eltax og andre billigmerker, men harman kardon er skikkelige greier. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Har ikke peil på musikk-anlegg, men hva skal du med plate-spiller? Eh.. Spille vinyl? Du tuller nå? Uansett .. hva er vitsen med å kjøpe plate spiller til 3000 bare for å høre litt på de gamle LP platene som du fant på loftet? Det er faktisk noen av oss som har litt bredere horisont enn piratkopierte mp3-filer Har arvet en god meter vinyl fra min far, og kjøper også en god del samleobjekt på vinyl. Kjøpte f.eks det nye U2 albumet på vinyl for et par dager siden. Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 jeg har tenkt å kjøpe meg endel vinyl, etterhvert skal det gå mer på vinyl enn cd, så en bra platespiller er vel viktig, men som sagt, dere er ekspertene:) Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=1,90,96&id=739 Du får noen billigere også med "mer" watt fra eltax og andre billigmerker, men harman kardon er skikkelige greier. 5000? er det verdt å investere i så mye? Den kan bygges ut med større høytallere etterhvert, og har god kvalitet? burde nesten ha det siden den er så dyr. anlegget skal brukes mye:) Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Hylo sitt forslag til anlegg: http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...227%20&cart_id= <- forsterker http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...346%20&cart_id= <- høytallere http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...320%20&cart_id= <- sub Blir kanskje litt dyrere, men mye bedre..? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Husk at du kan alltids prute litt prutet av 5000 på mitt annlegg + gratis 1,5 m monster signalkabel (695,-) Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) hva med denne? http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...lere.htm?id=273 Kan ikke å prute, skulle hatt med meg noen som kunne :/ hehe. takker for all respons Endret 24. januar 2005 av Thrillseeker Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Ser forsåvidt greit ut... ...men, sikker på at du ikke vil gå for en surround receiver? Siden du skal koble til tv'en...og da kan jo du i samme slengen gå for en god dvd-spiller istedenfor cd-spiller! Denon har gode surround-receivere...(har 1905 selv)...og Dali concept er fine høyttalere som matcher den bra! gi meg link til en som er bra og ikke ALTFOR dyr max 4000 kr eller noe deromkring Receiver: Denon 1905 DVD-spiller: Denon DVD-1400 Høytallersystem: Dali Concept (Eventuelt Dali Concept 6 til å begynne med) Sub: Dali AW10 De B&W-høytalerne er veldig gode også...har B&W 603 selv! Endret 25. januar 2005 av krister461 Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 hvorfor ikke bygge høytalere selv ?? Feks en Phobos sub + Nut eller noen andre høytalere ? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Ser ut som et fint oppsett, men du vil tjene litt lydkvalitetsmessig ved å kjøpe en Marantz 6010OSE som de selger på hifi-centeret (hvis den ikke er utgått). Bruker selv denne forsterkeren med DALI 3003, og det fungerer glimrende. Platespilleren du har valgt er også meget god, men CD-spilleren er jeg litt mer i tvil om. Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 urk, blir bare mer og mer forvirra. får bestemme meg for en grense og be hifi kjeden sette opp noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå