Gå til innhold

Nedlagt pga. pengemangel


Anbefalte innlegg

går det litt tregt med prosjektet ditt elns?

Det går litt treigt, går skole, og er ikke hjemme før 4 om dagen, og da er jeg ganske sliten. + at jeg gjør andre ting enn å bare å sitte hjemme med prosjektet.

 

Men i morgen får jeg hovedkortet mitt, og da blir det fart i sakene.. Må bare på clasohlson å shoppe litt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra prosjekt :) Hvordan har du tenkt å feste hd og cd-rom?

Cdromen skal "gli" inn på skinner, og festes med 1-2 skruer på dørsiden av kabinettet.

Harddiskene festes i ei lite eske, som kan dras ut bakfra (under skjermkortet sannsynligvis)

Noe som betyr at du kan ta ut harddiskene uten å åpne kabinettet? det er genialt!

Det som er noe av tanken ja, men det er også forde jeg ikke får til å feste harddiskene på den ene siden forde det er kun en dør som kan åpnes.

Lenke til kommentar
Nemlig, det er vel strengt tatt ikke nødvendig å feste harddiskene på begge sider, har bare festet mine på den ene siden, holder fint det! Men uansett er det jo en genial løsning

Je er klar over dette, men om jeg skal slippe så mye "skrangle" støy, så kan det lønne seg å feste de på begge sider.

 

Men det ser kanskje ut som om det blir en litt annen løsning for at ikke skjermkortet skal bli for varm.

 

3 Harddisker utvikler endel varme, selv om jeg skal ha en 80mm vifte som kjøler de ned.

 

Har funnetut at vannpumpa mi har tatt kvelden, så jeg må droppe vannkjøling på skjermkortet for å kjøpe ny vannpumpe. Jeg kommertil å fortsette på prosjektet som vanlig, men de siste innstalajonene bli ikke gjort før en ny pumpe er i hus.

 

Senere i dag når jeg kommer hjem fra skolen skal jeg oppdatere workloggen, festet hk og cdromen i går. og skal ordne mer i dag ;)

 

Takk til alle sammen for posetive tilbakemeldiger :)

Lenke til kommentar

Mini Update nr. 2

 

Har nå ordnet fester til HK og Cdromen, og holderpå å teste plassering av HDD's og slikt. Er ikke helt sikker på hvor det skal plasseres enda, men det finner jeg sikkert ut i løpet av helgen/idag.

 

kabinett%20HKcdrom.jpg

HK og CDrom, den er kun festet med 1 skrue med den sitter som støpt.

 

kabinett%20HDDpassering.jpg

Her er en av de flere måtene som er prøvd. Jeg tror kanskje jeg går for å ha de under skjermkortet alikevel, siden det kanskje er meste praktisk med tanke på vannkjølingen ;)

Lenke til kommentar

Update (30.01.05) PSU, sidevindu og føtter

Nå har jeg skjert ut side vindu, og startet litt på psu'n.

PSU'n skal pusses helt ned med fint papir og lakkeres svart til slutt, men har bare pusset med grovt enda.

 

Har også vær innom clasohlson å kjøpt det meste jeg trenger.

 

kabinett%20clas.jpg

Clasohlson bli robbet? :p

 

PSU:

 

PSU%20inside.jpg

Her er PSU'n åpnet for at jeg skal kunne plukke ut alt inni. Jeg må lodde bryteren og slikt av. Om du/dere skal gjøre dette, så annbefaler jeg at det blir tatt et bilde av hvordan det såg ut før du startet, dette er veldig smart når du skal montere igjen ;) (hadde heldigvis bilde)

 

PSU%20pusset.jpg

her er psu'n grov pusset, synes egentlig jeg fikk en ganske stilig effekt,

Men det skal jeg lakkeres alikevel.

 

PSU%20boks.jpg

Her har jeg montert "kobling" boksen min foran, jeg skal klippe alle ledningene som kommer fra psu'n (bortsett fra ATX) og koble de om inne i den boksen. på den måten kan jeg selv regulere hvor mange ledninger som kommer ut, og hvor lange ladningene skal være. alle ledningene kommertil å være dekket med crome kabelstrømper.

 

Vindu:

 

har også montert plexi glass i siden. (20x30, 2mm tykkt)

 

dr%20vindu.jpg

her har jeg skjert ut plass til vinduet. jeg tabbet meg litt ut, slik at jeg fikk ikke nok plass til å borre igjenom vinduet. Derfor måtte jeg pusset ned "hakk" i plaxi siden så skruene var innom plexi'n.

 

kabinett%20med%20vindu.jpg

fikk i allefall festet vinduet til slutt, jeg bruke 4 stk umbrako skruer som bli kjøpt på clasohlson (annbefales, sinnsykt pene skruer)

Disse skruene skal også brukes til å feste Aluplaten i front.

 

kabinett%20vinduHW.jpg

Her ser du litt HW igjenom vinduet. Det kan seut som om høyresiden er veldig skjev, men det er bare en høyttalerkabel som henger ned.

 

Føttene:

En liten forsmak på hvordan føttene kommer til å seut ;)

 

kabinett%20fot.jpg

 

Pent ikkesant? led's bli kjøpt på clasohlson 5pk til 29 ;) (18 pr stk på microplex)

 

Edit: takk til Vågebu som sa ifra om en bildeleif ;)

Endret av Zipp0
Lenke til kommentar
Den koblingsboksen ser skikkelig interresant ut. :thumbup: Blir vel dyrt måtte kjøpe så mange kabler for å plugge på da? For du må jo dele/ødelegge/korte ned de kablene er på psuen.

Det er akkurat det jeg har tenkt å gjøre ;)

Ellers hadde det kostet med ca 200kr å ordne dette

Lenke til kommentar
Kule føtter og kult kabinett!

 

Men det var en liten leif her: http://www.home.no/zipp0mod/Worklogg/kabinett%20med%20vindu.jpg/;)

Takk for at du seir ifra ;) la ikke merke til det jeg :D

Takk for ros på kabinettet :D

 

Fikk bestillt GPU blokk, og Pumpe i dag + at jeg har ordnet meg tank som ser ganske så pen ut :)

 

dessverre har jeg ikke laddet kameraet så får ikke tatt noe bilder før i morgen.

Skal også kjøpe sandpapir (2000) for å pusse under cpu og gpu blokk. og muligens psu'n.

 

I morgen kommer det mest sannsynlig update, med alu i front, og bak.

festing av harddiskene kommer også til å bli gjort i morgen :)

Lenke til kommentar

Må beklage at det ikke har kommet noen update på veldig lenge. dette har skylden i at den ene harddisken har tatt kvelden og at jeg ikke har funnet ladderen til digicamet.

 

Har ordnet os på en gammel harddisk nå, så prosjektet kommertil å gå som vanlig.

 

Det kommer en bildeupdate i dag, har ikke gjort så mye pga harddisk trøbel.

 

men i dag så skal i allefall psu og hdd festene bli ferdig. og plata som skal dekke cdrom og lcd'n er ferdig mangler bare pussing.

 

Edit: alt er ferdig, men bildene kommer ikke før i morgen

Endret av Zipp0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...