Gå til innhold

problem med scrolle-innstillinger på laptop

Evil_One

Anbefalte innlegg

Jeg har en Elitegroup ECS G556 laptop som kjører windows xp og i tillegg bruker jeg en Microsoft Wireless Notebook Optical Mouse, hver gang maskinen starter på nytt er innstillingene for scrolle-hastighet nullstilt både for touchpad og mus slik at de scroller kun en linje i slengen. Er det noen som har et godt triks for å ordne dette problemet slik at jeg slipper å forandre de fordømte innstillingene hver gang jeg starter opp?

Tror ikke problemet er spesifikt for denne type mus og laptop siden andre jeg går i klasse med har samme problemet med Logitech Cordless Optical Mouse for Notebooks både på Elitegroup G556 og Aopen 1557. Eneste fellesnevnere jeg har observert er windows xp og synaptics touchpad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bekrefte at jeg hadde det samme problemet på min tidligere CL1557. Fant ikke en løsning på det... Endte opp med å bare benytte Microsoft Wireless Notebook Optical Mouse, slik at scollehastigheten gjaldt kun for den, og ikke for mousepaden. :whistle:

Derimot på min tidligere CL50 fikk jeg installert mouseware for Logitech dual optical mouse. Da ble scrollehastighet lagret. En instilling for mus, og en for touchpad. Vet ikke hvorfor.... :hmm: Men jeg tror ikke denne hadde synaptics touchpad....

Vel, dette ble et innlegg uten særlig mye mål og mening... Litt for tidlig på morgenen... :ermm:

Mvh Chris :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er en slags løsning på problemet har jeg kommet til i ettertid, men den er ikke direkte ideell, det som må til er å avinstallere drivere både for mus og touchpad og derettter kun reinstallere musedriveren. Scrolleinstillingene blir da husket, men ulempen er at en mister en del funksjonalitet på touchpaden, blant annet scrollefunksjonen.

Så dersom noen har en bedre løsning så er det bare å komme med den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...