Samurai99 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hei. Jeg har en Telenor ADSL-linje, med en maskin koblet direkte til modemet. Men jeg vil gjerne koble til en maskin til samtidig, og jeg har er D-Link Svitch som jeg håper vil løse problemet. Hver gang jeg skal bruke internett må jeg logge på med navn og passord. Dette er hva jeg prøvde: En nettverkskabel til svitchen fra modemet, og en kabel til hver av maskinene fra svitchen. Først logget jeg på med den ene, og det gikk fint. Så prøvde jeg å logge på med den andre, men det gikk ikke. Så prøvde jeg motsatt rekkefølge, men fortsatt var det bare en om gangen som gikk. Er det ingen måte jeg kan få til å dele linjen med det utstyret jeg har? Har ikke så veldig lyst til å spandere på meg en ruter Takker for all hjelp her... Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Problemet er at du har et adsl modem og ikke en adsl router....ta deg en tur i en lokal datasjappe og kjøp deg en router til 3-400 kroner...mye enklere(og sikrere da routere inneholder en brannmur) Lenke til kommentar
Bramnar Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Med telenor får du vel speedtouch modem og der kan du legge inn oppkoblingsinformasjonen slik at du slipper å logge deg på hver gang For å komme inn på modemet er vel ip`n 10.0.0.138 eller noe og under en meny connection eller noe lignende kan en legge inn brukernavn og passord Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Telenor har levert modemer med routerfunksjon ganske lenge nå. Dermed er det bare å kjøre routerfunksjonen med dhcp i modemet, legge inn brukernavn og passord og koble via switchen. Hvis det ikke funker prøver du å sette kabelen fra modemet i en av lan-portene på switchen istedet for uplink, hvis switchen har slik inngang. Hvis du har et eldre modem uten routerfunksjon er det verre. Da bør du koste på deg en router. Men en billig en koster ikke veldig mye mer enn en switch, så skjorta ryker ikke akkurat... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå