Magsf Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hadde tenkt meg å bytte ut min 1 år gamle harddisk (120 gb WD caviar) mot WD raptor ( denne )og beholde min nye (250 gb WD Caviar) pga windows har vært treig osv. Er dette et smart valg eller anbefales det ikke? Takker for svar! Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Du vil få litt ytelsesgevinst ifbm. søketid osv. Det blir en bra systemdisk... Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 mener å ha lest at det er ganske store forskjeller mellom den små og store raptoren..... Lenke til kommentar
immo Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 mener å ha lest at det er ganske store forskjeller mellom den små og store raptoren..... Har også lest dette en eller anna plass så jeg nevner det også.. så du ikke forhaster deg.. jeg vet hvor surt det er Den største koster vel ca. 500,- mer. Lenke til kommentar
Magsf Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 må du gjøre no spess med den for å få installert på den? For når jeg prøvde å installere windows på den nye harddisken min så kom det ett eller annet om at den mangle det og det for å få instalert windows på den! Lenke til kommentar
immo Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hvis det er en S-ata disk må du i mange tilfeller trykke F6 før installasjon av windows og legge inn s-ata drivere.. det kommer opp en beskjed om når du skal trykke. På en del helt nye hovedkort er s-ata støttet i hardwaren og dette er ikke nødvendig... Lenke til kommentar
~inso Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Skal du ha en raptor disk, så er det kun 74gb versjonen som bør være akutell. Dette grunnet ytelse, støy osv. Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 det er som ~inso sier... 75 Gb er bedre en 36,7 Gb. Jeg har selv begge utgaver i forskjellig pc'er hvor de er OS disker. Angrer litt for jeg ikke kjøpte to 75 Gb... Gå for 75 og ikke den andre. Dette er de perfekt til... Du kommer til å merke forskjellen før og etter vis du skal sette det som en OS disk... Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Så 74gb yter bedre en 37gb versjonen? noen dokumentasjon på dette? Var lenge inne på tanken om å bytte min 37gb i en 74gb får å få plass til itunes biblioteket mitt... Men nå kjøper jeg mac mini istedet (ser på STOR og STYGG shuttle) Lenke til kommentar
~inso Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 74 er vesentlig bedre enn 36gb. Jeg hadde kjøpt 74gb eller ikke raptor i det hele tatt. (noe jeg forresten gjorde) Lenke til kommentar
Magsf Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 så hvis jeg partisjonerer den raptor disken (70 gig elns) og har en C: og en D: og legger alle progammer på D: Vil jeg da legge merke til forskjell i spill osv ? Lenke til kommentar
~inso Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Alt du ligger på raptor disken vil enkelt og greit loade raskere. Hvis du legger spillene der vil all harddiskaktivitet i forbindelse med de gå raskere ja. Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Det beste jeg syns er å lkøre hele Os og drivere for div ekstra. ting som er på pc'en... Da har den også godt med minne som Windows kan bruke pga. ekstra plass. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Så 74gb yter bedre en 37gb versjonen? noen dokumentasjon på dette? Var lenge inne på tanken om å bytte min 37gb i en 74gb får å få plass til itunes biblioteket mitt... Men nå kjøper jeg mac mini istedet (ser på STOR og STYGG shuttle) Er shuttle stor? Minimalismen råder! Litt offtopic, men men. Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Sammenlignet med mac mini er jo shuttle dritstor... Syntes ikke jeg fikk godt nok svar... 74 er vesentlig bedre enn 36gb. Jeg hadde kjøpt 74gb eller ikke raptor i det hele tatt. (noe jeg forresten gjorde) Er det forskjell i ytelsen eller er det bare at den er dobbelt så stor i lagringsøyemed? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Test av Raptor 74GB Om du investerer i denne gjør du inget dumt valg.... Som OS disk er den enestående. Lenke til kommentar
Magsf Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) ok =) Tenker jeg gjør det. Men kan dette være grunnen til fps drop og sånt i cs og HL2? Harddisken er helt mongo nå Har bra hardware. dvs P4 3.3 GHz, GeForce 5900 Ultra, 1024 mb ram ^^ Dessuten: Trenger jeg ekstra kjøling til den? Eller er det nok med at det blåser en vanlig kabinettvifter mot den ? Endret 25. januar 2005 av Codi0Ne Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 jeg vil tro at raptoren ikke trenger ekstra kjøling, så lenge du holder 1 vifte i gang som kjøler alle disken så vil den ha et godt liv. Lenke til kommentar
Magsf Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 den er god =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå