clarc007 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Dagen har kommer, fått nytt skjermkort! Alt går bra inntil jeg starter maskinen opp.. ingen bilde på skjermen (helt svart/ute av drift), og maskinen begynner å hyle gjennom pc speakers. Jeg har et nvidia nforce hovedkort, og har ikke hatt lignende problem før jeg byttet skjermkort. Kjøpte en 350w strømforsyning for å være sikker på at jeg har nok strøm. Kjører jo bare 1 hard disk utenom skjermkort or lydkort, så skulle være nok (tror jeg!). Noen som har peiling på hva dette problemet kan være? Og hva bør jeg isåfall gjøre? Skjermkortet er et nytt Club3d geforce 6800 LE Please HELP ME boys! Lenke til kommentar
fflex Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 dumt spm men: har du koblet i molexen til skjermkortet? Lenke til kommentar
clarc007 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Hva er molexen ? sorry.. har ikke koblet til noe.. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 du må koble i en ekstra strømkabel til skjermkortet.... Lenke til kommentar
Penol Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hva er molexen ? sorry.. har ikke koblet til noe.. Kortet ditt har sikkert en strømkontakt, så du må koble til en som er ledig fra strømforsyningen din. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Du må ha strøm fra psu (power suply), sett in en strømm kontakt fra psu helt i enden på skjermkortet. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 må man ha en ekstra strømkabel til skjermkortet? Er det sånn på alle skjermkort? Jeg har 2 hoved strøm kabler, noe mer enn det man trenger??? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 må man ha en ekstra strømkabel til skjermkortet?Er det sånn på alle skjermkort? Jeg har 2 hoved strøm kabler, noe mer enn det man trenger??? kommer an på hvilket skjermkort du har.....High end kort krever gjerne litt ekstra strøm Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 må man ha en ekstra strømkabel til skjermkortet?Er det sånn på alle skjermkort? Jeg har 2 hoved strøm kabler, noe mer enn det man trenger??? kommer an på hvilket skjermkort du har.....High end kort krever gjerne litt ekstra strøm Jeg har et ATI radeon 9600 256 MB, kan noen finne ut om det trenger strøm, jeg har nemlig et problem med det. Lenke til kommentar
clarc007 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 hello igjen.. takk for svar! Trodde jeg hadde sjekket alle innganger for strøminntak, men hadde ikke sett godt nok etter. det var nemlig en molex eller hva det heter der.. så i denne vidunderlige skrivende stund funker nå mitt geforce 6800 le kort Tenkte på å softmodde det . Noen som kan anbefale det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå