akarlsvi Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Har endelig fått mitt nye hk, men problemet oppstår når XP laster, har installert 2 stk 180GB WD i IDE RAID med riktige drivere, oppstart med SCSI funker som normalt. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 kan du beskrive problemet litt mer detaljert? Kanskje er det det velkjente "problem 2" fra den store a8n-sli tråden? Ville uansett prøvd en bios-oppgradering...bios 1003 final finner du i nevnte tråd... Lenke til kommentar
akarlsvi Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Har testet bios 1003, men da fuka ikke IDE RAID i dete hele, måtte resette bios og legge inn 1002 igjen, det var en beta 1003 bios jeg brukte Lenke til kommentar
gsn Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 sikker på at ram brikken(e) står på rett plass? sjekk manual. Lenke til kommentar
akarlsvi Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Alt sitter riktig, kan muligens være problem med min HW Pussig at install på SCSI er stabil. ASUS A8N SLI DELUXE AMD 64 3200+ Tekram Scsi kort 2x 17,5 gb SCSI disker IBM 2x Corsair 256xms cas 2 ram 2x 180 gb WD IDE disker i IDE raid 2 x 6600 GT POV i SLI Audigy2 lydkort PCTV deluxe tv kort Har lagt inn XP 5 ganger nå og kun brukt hurtigformat, bør jeg prøve normal format, vil det gjører diskene mer stabile?? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Normal format er egentlig bare foramtering /m scandisk (er ikke scandisk, men noe som har tilnærmet samme effekt syntes jeg å huske) men det er jo altids verdt er forsøk.. Lenke til kommentar
akarlsvi Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Mulig løsning på Problem 2 Har formatert og lagt inn xp på nytt, la kun inn nettverksdriver fra CDn som fulgte med HK, har lagt inn siste Nforce + skjermdrivere. Jeg la inn PCI driver og Smbus driver helt til slutt Får man problem med at oppstarten bare ruller uten og starte opp, gå i sikkermodus og avinstaller Nvidia driverne og legg inn trinnvis på nytt, det hjalp meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå