Sorg83 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Hei! PCen her står på hele døgnet omtrent, men jeg i forrige uka ble den restarta og da jeg startet den opp igjen fikk jeg følgende feilmelding før Windows: SMART Failure Predicted on Hard Disk 0: Toshiba MK09....... (masse tall..) - PM WARNING: Immediately back-up your data and replace o5h) your disk drive. A failure may be imminent. Press F1 to continue Jeg har selvsagt tatt backup. Har også merket at maskinen har blitt merkbart tregere etter dette skjedde. Hva mer kan jeg gjøre/kjøre for å løse dette problemet? PS! Er det tips om noe gjerne også si hvor en finner de ulike tingene på dataen, nettet, etc... På forhånd takk! Endret 24. januar 2005 av Sorg83 Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 I BIOS så er det noe (hos meg ihvertfall) som heter S.M.A.R.T og no mer.. Prøv å skru av det på pc'n din.. Bare gjetter her - tar ikke ansvar hvis det skjer noe feil Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 mulig jeg er på bærtur her. men for meg ser dette ut som en melding som kommer opp like før hd`n ryker. sikkert ett eller annet post program som sjekker hd før man booter os`et. men som sagt så har jeg ikke hørt så mye om dette. tips.. gå inn i windows (hvis du får det til) og prøv og kjør en defrag. hvis den feiler så kan det være at disken er på vei til og "legg inn abbonemanget" Lenke til kommentar
alpheex Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Quote fra Seagate.com: S.M.A.R.T Self-Monitoring, Analysis, and Reporting Technology. Helps prevent data loss and unscheduled computer downtime and provides advanced warning of certain types of drive failures, allowing the user of data management software to backup the data. Even though Seagate offers this technology, it is not supported by all system manufacturers or hard drive distributors, and usually requires third party software. Du kan slå av SMART i BIOS, men disken din holder nok på å dø. Men du slipper å bli minnet på det hver gang du starter da... Endret 24. januar 2005 av alpheex Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 SMART er et system som lar harddisken selv overvåke sine funksjoner, og gi beskjed om den merker alvorlige feil. Om du får besked om at SMART systemet har funnet problemer, så er det dessverre mest sansynlig at disken din holder på å gå til de evige jaktmarker. Om du er usikker på om det er rikig eller ei, så last ned diagnoseverktøy fra diskprodusentens hjemmesider, og ta en full diagnostic scan av disken. -Stigma Lenke til kommentar
Sorg83 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Skyldes dette virus? PCen har jo stått avslått hele jula, mens jeg har vært hjemme... Lenke til kommentar
Sorg83 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 SMART er et system som lar harddisken selv overvåke sine funksjoner, og gi beskjed om den merker alvorlige feil. Om du får besked om at SMART systemet har funnet problemer, så er det dessverre mest sansynlig at disken din holder på å gå til de evige jaktmarker. Om du er usikker på om det er rikig eller ei, så last ned diagnoseverktøy fra diskprodusentens hjemmesider, og ta en full diagnostic scan av disken. -Stigma Jeg har en HP Centrino compaq nx9030. Hvor går jeg for å laste ned Diagnose program? Fant ingenting på www.hp.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå