perpyro Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Skal Reodor Felgen være helt sikker så skaff et 4 polt 12V rele som du lar en liten bryter i fronten styre, værre er det ikke. EDIT: Fant 4 polt rele med 12V spole på elfa til den nette sum av 137 penger. Endret 26. januar 2005 av perpyro Lenke til kommentar
Patz Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Tror faktisk disken har en eller annen shutdown prosedyre når du slår av, parkerer lesehodene eller noe sånt. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg har også hørt snakk om noe sånt Lenke til kommentar
Molochtov Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Ok, da var det gjort. Brukte denne bryteren fra clasohlson: Strømbryter for panelmontering i 19x13 mm hull. 250 V/6 A. Helt i plast. 1- polet bryter. Bilde Funker utmerket. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Og nøyaktig hva gjorde du? Lurer på å lage noe lignende selv, ser du. Lenke til kommentar
Molochtov Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Klipp gul og rød ledning. Jeg brukte en overgang fra drevkontakt til sata for ikke å ødelegge ledningene til psu (det er en sata harddisk jeg bruker kontakten på.) Kolble disse gjennom en bryter. (ser nå at beskrivelsen av kontakten er feil. den er 2-polet.) Når bryteren er av, er begge ledningene brutt. motsatt når bryteren er på. Jord; de to svarte, gjorde jeg ingenting med. Har ikke turt å prøve å slå på/av bryteren i windows, så jeg vet ikke hva som skjer da.. men det er så sjelden jeg bruker disken at det er ikke noe heft å slå av maskinen, slå på bryteren, og så slå på maskinen igjen. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Ah ok, takker. Sålenge du ikke driver med noe mot disken skal det vel gå greit å ta strømmen, men jeg har tenkt å gjøre det på samme måte som deg. Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 sikreste er og kjøpe ett hardiskkabinett og lag en ekstern disk som går på usb 2 eller kjøp en ferdig ekstern harddisk Lenke til kommentar
Molochtov Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Til mitt bruk er dette sikkert nok. Ser ikke helt hva som kan gå galt så lenge jeg tar mine små forholdsregler (ikke bruke bryteren med maskinen på) Lenke til kommentar
toreae Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hvis denne harddisken ikke er koblet på den samme IDE-kabel som den som du har os på kan du kansje koble til/fra mens windows kjører. Jeg har med hell brukt denne prosedyre på harddiskskuff: Tilkobling Ingen aktivitet på samme IDE-kabel. Inn med skuffen. System properties - devices manager - scan for hardware changes. (Harddisken popper opp og du kan se den i exploreren.) Frakobling System properties - devices manager - finn den RETTE harddisken og disable/uninsatall, husker ikke vilken - kansje ikke viktig. Ingen aktivitet på samme IDE-kabel. Ut med skuffen. Som sagt du kan prøve dette med bryter istedenfor skuffe om du har lyst. Feiler det noe etterpå, så ikke jeg tvunget deg! Lurer bare på om ikke harddisken på IDE-kabelen, men ingen power vil forstyrre eventuell annen enhet på samme kabelen. Post gjerne resultatet. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Hvis denne harddisken ikke er koblet på den samme IDE-kabel som den som du har os på kan du kansje koble til/fra mens windows kjører. Han skrev tidligere at det er en S-ATA-disk han har gjort det på. Dessuten mener jeg å huske at S-ATA støtter hotswapping, dvs at så lenge OS er på en annen disk, skal den kunne takle å bli byttet ut (og dermed også skrudd av) mens maskinen kjører. Men ikke drep meg hvis jeg tar feil, her. EDIT: Sjekket litt, og fant ut at det er S-ATA II som støtter hot-swapping. Endret 14. februar 2005 av Aetius Lenke til kommentar
toreae Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Signe kortidshukommelsen. S-ATA selvfølgelig. Prosedyren blir vel den samme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå