Gå til innhold

boxed vifte til AMD 64 3500+ Winchester 90nm

spetter

Anbefalte innlegg

Denne Boxed vifta stopper "til tider" rett etter oppstart, så trykker jeg reset og da

starter den for så å stoppe igjen osv. Må trykke (reset/slå av maskina) noen ganger for at vifta skal surre rundt når maskina/windows starter..

Er det mange som har dette problemmet ?

Tror jeg ikke gidder å returnere dette til webshopen bare pga en vifte jeg skal erstatte uansett. Har ikke sett cpu har tatt skade av det osv..

Dette er info ca rett etter oppstart

PC probe, psu temp: 35 grader

MB temp: 22 grader

cpu fan: 1222 rpm

chipset fan: 8035 rpm

+12v 11.904

+5v 4.972

+3.3v 3.312

VCore 1.408

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som jeg sier så må jeg av og til resetere maskina flere ganger for at den skal gå når maskina/windows starter osv.

edit: nytter ikke å rulle igang vifte om den har stoppet ettet at maskina har starta

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Har alltid hatt cool and quit på . Kan sjekke om det hjelper å slå av og se hvor mange dager/timer det tar hvis det skjer igjen..

Glemte å nevne en ting i første post også:

lot ikke oppstarten gå helt når boxed vifte ikke snurra. Gjorde det for litt siden, og bios detekterte at vifta ikke snurra og fikk feil at vifta ikke gikk.

edit: har bios 1002

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Har enda ikke fått testet/sjekket ut noe enda..

Men, oppdaterte bios fra 1002 til 1003 og cpu fanen gikk mye fortere enn før så jeg etter oppdateringa.

Pc probe sier 3183 rpm, før lå den på mellom 900-2500 (Varierte veldig)

(cool&quite aktivert) temp 30 grader

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Det er ASUS hovedkort du har?

De har en funksjon som heter QFan. Denne funskjenen reduserer viftehastigheten etter temperaturen. Bruker det selv med en Winchester 3000. Der stopper viften noen ganger da temperaturen er lav, og sælig når maskinen kjører Cool 'n Quiet

Når du oppdaterte BIOS har nok denne funksjonen gått tilbake til default som er av...

Lenke til kommentar

Ok. Er asus a8n-sli deluxe ja..

Qfan skal være i bios ? får prøve å slå den på igjen da og se hva som skjer . sjekker først med å slå på maskina når maskina er kaldt i morgen før jeg prøver..

Edit: Tror det var det som var greiene ja. cpu vifta reduserte hastigheten sin til 1500 rpm med en gang qfan kom på.. Takker :) Ellers så skal jeg sjekke når qfan er av når maskina er kald

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...