Gå til innhold

Problemer Agfa Snapscan e40 og Asus hovedkort

Anbefalte innlegg

Min gamle AGFA Snapscan e40 har vært trofast og god, men etter at jeg oppgraderte maskinen min med nytt hovedkort (ASUS K8N-E Deluxe), vil den ikke arbeide.

Først installerer jeg software, så setter jeg inn USB kabelen og det kommer opp info om at ny hardware er funnet, Så oppgraderer jeg driveren - alt går som det skal og skanneren er klar for bruk - påstår Win XP. Når jeg så forsøker å åpne skanneprogrammet får jeg følgende feilmelding:

Kan ikke oppnå kontakt med hardware - sjekk logg.

I loggen står følgende feilmelding -

ERROR STRING: General SCSI error, <<detail>>.

Scanwise bruker USB – grensesnittet, som nevnt, og jeg bruker ingen SCSI komponenter.

Jeg har forsøkt å avinstallere SCSI software, samt forsøkt å velge vekk SCSI funksjonalitet i BIOS. Uten hell.

Har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tråden - jeg forsøkte meg på alle rådene men først da jeg brukte Windows 95 kompatibilitet fungerte det. Men når det funker blir man fornøyd - uansett!!

Etter litt undersøkelse fant jeg ut at kombinasjonen av ny "string" i Command Promt og Win 95 kompatibilitet var løsningen. Jeg måtte gjenta prosedyren for en annen konto på maskinen og oppdaget da at det ikke var nok kun å sette den i Win 95 modus...

Endret av patro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...