patro Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Min gamle AGFA Snapscan e40 har vært trofast og god, men etter at jeg oppgraderte maskinen min med nytt hovedkort (ASUS K8N-E Deluxe), vil den ikke arbeide. Først installerer jeg software, så setter jeg inn USB kabelen og det kommer opp info om at ny hardware er funnet, Så oppgraderer jeg driveren - alt går som det skal og skanneren er klar for bruk - påstår Win XP. Når jeg så forsøker å åpne skanneprogrammet får jeg følgende feilmelding: Kan ikke oppnå kontakt med hardware - sjekk logg. I loggen står følgende feilmelding - ERROR STRING: General SCSI error, <<detail>>. Scanwise bruker USB – grensesnittet, som nevnt, og jeg bruker ingen SCSI komponenter. Jeg har forsøkt å avinstallere SCSI software, samt forsøkt å velge vekk SCSI funksjonalitet i BIOS. Uten hell. Har noen gode forslag? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Se denne tråden, kanskje dette er løsningen for deg? http://forum.akam.no/index.php?showtopic=341884 Lenke til kommentar
patro Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Takk for tråden - jeg forsøkte meg på alle rådene men først da jeg brukte Windows 95 kompatibilitet fungerte det. Men når det funker blir man fornøyd - uansett!! Etter litt undersøkelse fant jeg ut at kombinasjonen av ny "string" i Command Promt og Win 95 kompatibilitet var løsningen. Jeg måtte gjenta prosedyren for en annen konto på maskinen og oppdaget da at det ikke var nok kun å sette den i Win 95 modus... Endret 26. januar 2005 av patro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå