Gå til innhold

Gainward GF4 Ti4400 og Abit KT7A

Colin

Anbefalte innlegg

Har nevnte konfigurasjon, og har problemer med å få maskina til å kjøre helt stabilt. Noen ganger slår harddisken seg helt av. Hadde en annen tråd på det sammen, men lager en ny tråd så folk kanskje titter igjen.

Problemet er rett etter logon in Windows 2000. Noen ganger (ikke alltid) slår harddisken seg av (Maxtor 60GB), og da tryner selvsagt Windows. Neste boot kan det være filer som ikke vil kjøres.....ZoneAlarm tryner på oppstart osv.

Har 431w PSU, så jeg har vel nok strøm. Kan det være noe problem med kombinasjonen av hovedkort/skjermkort? Noen ideer om hva som kan fikse det? Har selv prøvd å øke AGP driving strength i bios. Andre tips?

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme som deg Gainward GF4 TI4400 128mb DDR og Abit KT7A (RAID hos meg). Men jeg har ikke akkurat de problemene du har.

Jeg sliter med når jeg skal formatere. For når du booter win 2k/XP installasjon så begynner setup og loade en god del filer før du kommer inn der du setter opp litt partisjoner og slikt, men hos meg så bli skjermen svart før de valgene kommer opp.

Jeg hadde en tråd om detta opp og da var det en til med samme oppsett som hadde samme problemer som meg.

Så jeg trur vi kan si det sånn at kombinasjonen med disse to passer _ikke_ sammen :sad:

Lenke til kommentar

Jeg har testet et Asus GF4 Ti4400 på et KT7A-raid hovedkort, og det fungerer ivertfall knirkefritt. Vi kjørte kortet godt over Ti4600 hastigheter. Med en tbird 1400@1540 fikk vi noe over 9k på 3dmark2001.

Det burde derfor ikke være noe problem for dette hovedkortet å kjøre GF4 kort. Det må eventuelt være et problem i kombinasjon med Gainward kortet, men det høres litt rart ut.

Hovedkortet jeg kjørte dette på var versjon 1.3. Kanskje dere har en tidligere revisjon, og at det er noe tull av den grunn?

Har dere prøvd med en oppdatert bios?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...