P-in-P Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Skal kjøpe meg DVD brenner og ser at Samsungs Pleomax plater er veldig billige, er de noe tess? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 De er optodisc produserte - og ja, i dette tilfelle tfår du hva du betaler for. De er ikke spesielt bra, men bør virke med bra brennere som NEC/BenQ/Pioneer. Styr unna disse hvis du har AOpen/Lite-On/Samsung/Plextor osv DVD-Brenner. Har misstanker om at holdbarheten ikke er så veldig bra heller. (med tanke på at mine 2x optodisc plater var uleselige allerede etter 10 måneder). Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Det er en ND-3520A, men levetiden var nesten litt skremmende Tror nesten jeg går for Verbatim jeg... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Så plutselig at Komplett.no har et tilbud på That's Write plater (200stk - 400kr) er dette noe å satse på i stedet? Komplett.no Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Så plutselig at Komplett.no har et tilbud på That's Write plater (200stk - 400kr) er dette noe å satse på i stedet? Komplett.no Det er sannsynligvis de samme platene eller noe dårligere. Vent heller å se til noen har mottatt platene og sjekket produsenten Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Det kan da umulig være det samme! De har forskjellig navn/produsent pluss at det er annen innpakning... Hvis det hadde vært de samme platene så ville jo enten PSdata eller Komplett gjort noe ulovelig! Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Det kan da umulig være det samme! De har forskjellig navn/produsent pluss at det er annen innpakning... Hvis det hadde vært de samme platene så ville jo enten PSdata eller Komplett gjort noe ulovelig! Begge KAN være produsert av Optodisc.... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Ah, slik å forstå... Mener å ha lest et eller annet sted at That's Write er ok plater jeg, men... Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Ah, slik å forstå... Mener å ha lest et eller annet sted at That's Write er ok plater jeg, men... Ja det kommer jo an på hvilke krav man har... Ikke alle måler feilverdier på platene og er fornøyd bare platen virker i dvd spilleren. Men hakk i plata og holdbarhet er en annen sak. That's write DVD+R 4X ble før laget av Ricoh som er bra plater. Så byttet de til optodisc som ikke er noe å skryte av. De nyere 8X platene er visstnok Ritek som skal være ganske bra. That's write DVD-R 4X ble før produsert av vanguard, som er noe av det dårligste innen skrivbare DVD plater. De byttet også til optodisc (som tross alt er bedre enn vanguard) Hvem som har laget de platene som Komplett har tilbud på nå vites ikke enda og derfor er det vanskelig å bedømme kvaliteten. De kan være Optodisc slik som 4X DVD-R platene eller Ritek som 8X DVD+R platene. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 OK, takk for fint svar ! Riper o.l er ikke noe problem iom at jeg bruker CD/DVD mappe... Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Ja så med andre ord hvileket dvd-r plate merke er best? Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Ja så med andre ord hvileket dvd-r plate merke er best? De aller beste etter min oppfatning er nok Plextor , men de er svært dyre. Disse er produser av Taiyo Yuden (TY) som er ansett som så gode at det til og med er falske plater i omløp, dog med "drittplate" merker. Andre TY merker som TDK, Maxell og Fuji er derimot til å stole på. Du kan også få Verbatim Pastell laget av TY forholdsvis rimelig Nesten like bra er Verbatim plater laget av Mitsubishi (MCC). Disse skal være litt rimligere Best i forhold til pris er nok i øyeblikket eProfromance som ligger på rundt 95 kr for 25pk... Brennekvaliteten avhenger også av DVD-brenner, firmware og brennehastighet så det er godt mulig at noen har andre erfaringer. (Jeg har BenQ DW1620 fw B7T9) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå