Nikkor Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hei, leste denne artikkelen på itavisen i dag. Så jeg lurte, hvor er det nå lovlig og laste ned filmer/spill/mp3 ifra? Og isåfall hva er lovlig. Jeg forstår det slik at Dc++,Kazza ol er lovlig så lenge du ikke deler noe... BT må du vel dele for å bruke programmet, så det programmet er da "ulovlig" uannsett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Det er mulig jeg tar feil, men jeg mener at en ny lov som trådte i kraft 1. januar gjør nedlasting av både musikk og film ulovlig, selvom det bare er til eget bruk. Men jeg regner med at noen her på forumet kan det bedre enn meg Uansett, du kan jo share ut lovlige ISO-filer av linux-distroer? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Jeg leste at den loven blir utsatt til i sommer. http://www.nrk.no/musikk/4360107.html Dvs, at jeg kan laste ned ifra Dc++ og Kazza uten problemer til i sommer? Såfremt jeg ikke deler noe...? Edit: Det var musikk, hm... Endret 24. januar 2005 av Nikkor Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Ja, du har lov til å dele feks Hjemme-video, Linux Filer osv. Men ikke lov til å dele kopibeskyttet matriale. EDIT: Ser ut som at det er "inn" å kjøpe musikk på nette, se her. Endret 24. januar 2005 av svalbard Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Ja,okey. Men jeg laster ned endel fra BT og DivX filmer fra Dc++ nå, så jeg lurer på om det er lovlig? Deler ikke på Dc++, eller har stilt netlimiter på 1kbps... Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Ja,okey.Men jeg laster ned endel fra BT og DivX filmer fra Dc++ nå, så jeg lurer på om det er lovlig? Deler ikke på Dc++, eller har stilt netlimiter på 1kbps... Ja, i Norge kan du laste ned så mye du vil. Og du har lov til å kopiere ut eksemplarer til dine nærmeste. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Ok, så artikkelen på itavisen er forde personene som deler filer? Lenke til kommentar
esone Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 ja dette lurer jeg på også... Noen som vet noe mer konkret om det? Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 ja dette lurer jeg på også...Noen som vet noe mer konkret om det? har nå bestemt seg for å ta nordmenn som distribuerer og kopierer film ulovlig over nettet. Virker som de satser på både opp og nedlastning Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 slik jeg har forstått det så er all delig og nedlasting av kopibeskyttet materialet ulovlig sjansen for å bli tatt derimot er svært liten Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 slik jeg har forstått det så er all delig og nedlasting av kopibeskyttet materialet ulovlig sjansen for å bli tatt derimot er svært liten Er ikke loven slik i norge at det ikke er ulovlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå