Grom Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 På n igjen... Installerte nvidiadriver til skjermkortet for Suse 9.2 i går. Etter dette vil ikke x-windows starte, og skjermen blir svart. Kan noen forklare meg hva jeg må gjøre for å fikse dette? evt. redigere en fil? Gjerne med teskjeer, er veldig uerfaren med alt som heter Linux. Takker for svar. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 "Skjermen blir svart", mener du med dette at du kommer inn i en konsoll, eller blir skjermen helt svart? Hvis den blir helt svart trykker du "Ctrl+Alt+F2". Logg deg inn som root, og skriv "X" og trykk enter. Post så linjene som begynner med "(EE)", og helst noen linjer over og under her. I tillegg, hvilken metode brukte du for å installere og aktivere NVIDIA-driverne? I SUSE skal du installere driverne med oppdateringsverktøyet "YOU", og aktivere driverne med SUSEs skjermkonfigurerings-verktøy. Hvis du ikke har brukt den metoden kan du prøve å gjøre det selv om du har installert drivere fra NVIDIAs side. YAST og YOU kan kjøres fra terminal. Lenke til kommentar
Grom Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Kommer ikke inn i konsoll, nei. Skjermen blir helt svart og skrur seg av. Brukte YAST for å installere driverne. Kommer tilbake med feilmeldingen jeg får. Lenke til kommentar
Grom Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) når jeg logger inn v.hj.a failsafe og skriver X som root får jeg opp følgende melding: xdpyinfo: unable to open display Skriver jeg gnome kommer følgende opp: /usr/11R6/bin/gnome:line88-gt: unary operator expected] samme med line 89, 90 osv... Når jeg skriver "startx" kommer følgende feilmelding: (==) Log file:"/var/log/Xorg.0.log", Time...." (==)Using config file:"etc/X11/xorg.conf" (EE)VGA(0): Driver can`t suport debth 24 (EE)Screen(s) found, but none of them have a usable configuration fatal server error: no screens found Endret 24. januar 2005 av Grom Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Post seksjonen "Screen" /etc/X11/xorg.conf. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Installerte nvidiadriver til skjermkortet for Suse 9.2 i går.Etter dette vil ikke x-windows starte, og skjermen blir svart. Regner med at du, i likhet med meg har gitt opp å få installert Nvidia-drivere i SuSE 9.2. Etter hva jeg leser på internett er det mer eller mindre håpløst... Helt utrolig at et flunkende nytt operativsystem ikke har støtte for et såpass gammelt kort som 6600GT... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå