Gå til innhold

Koble ide-disk, dvd-brenner +

Anbefalte innlegg

Jeg skal koble en Maxtor (120gb, ide), dvd-brenner og wd-raptor til dataen. Windows skal ligge på maxtor-disken, og programmene skal ligge på raptoren. Jeg har to ide- kabler (vil helst bruke 1). Men hvordan skal jeg koble disken, for å få det riktig, med jumpere og plassering.

Jeg instalerer xp x64, derfor kan jeg ikke bruke raptor, da jeg må ha driver, instalasjonen ikke godtar driveren til s-ata- driveren.

Prøvde å instalere windows nå, men fikk denne meldingen:

3.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan nok antakelig bruke raptoren til os disk. -Hvilket hovedkort/brikkesett har du? Feilmeldingen fikk du fordi du manglet noen viktige filer på C:

Har du satt inni raptoren etter at du innstallerte winxp? -hvis du skal ha raptoren innstallert der hvor du har den må du antakelig inn i bios og sette boot device på riktig harddisk.

Lenke til kommentar
Du kan nok antakelig bruke raptoren til os disk. -Hvilket hovedkort/brikkesett har du? Feilmeldingen fikk du fordi du manglet noen viktige filer på C:

Har du satt inni raptoren etter at du innstallerte winxp? -hvis du skal ha raptoren innstallert der hvor du har den må du antakelig inn i bios og sette boot device på riktig harddisk.

Så hvis jeg prøver igjenn, så går det kanskje.

EDIT: HK: MSI k8t master 2 far

Endret av danielsn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...