Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utfordring: Trenger hjelp til oppsett av nettverk


Anbefalte innlegg

Skal koble sammen 4 maskiner på to forskjellige nettverk i to forskjellige lokaler.

 

1. lokalene ligger ca 30-50 fra hverandre så trådløst nettverk vil bli brukt.

2. Hvert lokale skal ha 2 maskiner ++

3. Nettverk A skal kun brukes til internett-tilgang

4. Nettverk B skal brukes som lokalnett mellom de 4 maskinene og være sperret for de som er på nettverk A.

 

Nettverk A er trådløst og dekker begge kontorene. Nettverk B må også settes opp trådløst da kabling ikke er mulig.

 

Ser for meg en løsning med en trådløs router i hvert lokale som utgjør "stammen" i lokalnettverket (Nettverk B), men hvordan skal jeg få koblet disse maskinene sammen med nettverk A, slik at alle får internett-tilgang? Er et trådløst kort i hver maskin løsningen? Blir det ikke problemer når Win2000pro skal kobles mot to forskjellige nettverk samtidig?

 

Trenger hjelp....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm blir ikke helt klok på dette.

 

Foreløpig har jeg følgende ide.

 

Plugger min router til DHCP/internett routeren med kabel via WAN porten, og deler ut egne IP adresser fra min router til mitt eget subnett.

 

Deretter setter jeg opp en multipoint bridge fra min router mot 2 stk aksesspunkt (en i hvert lokale). bak aksesspunktene setter jeg opp switch og vanlig kablet nettverk

 

Firmarouter --> Min router ---> AP'er --> switcher

 

Har forstått at dette skal gå så lenge mitt eget subnett bruker en annen IP range enn det som DHCP/internett routeren deler ut.

 

Så langt er dette kun en teori så det hadde vært godt med litt feedback av dere som kan dette, da jeg må kjøpe inn nytt utstyr før helgen.

 

Jeg ser for meg følgende handleliste:

1 stk trådløs router m/WDS

2 stk trådløse aksesspunt m/bridge mulighet

2 stk switcher

 

Spørsmålet blir da vilket utstyr jeg bør velge, noen som har anbefalinger?

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...