lperik Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Har en 4.2gb disk som systemdisk og os er winxp pro. Disken har 2.1GB med filer, og jeg har satt pagefilen til å være fra 500-1000MB. dette blir da max 3.1GB og jeg burde hatt 1.1GB ledig plass. Har kun 144MB igjen på disken og windows maser hele tiden om at det er lite diskplass igjen. Hva kan være årsaken til at 1.1GB har "forsvunnet"? Hvor stor trenger pagefilen å være, har 768MB ram. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 En vanlig regel er at pagefilen er 1.5 ganger større en minne mengden. Sikker på at det ikke er noen skulte filer som tar plass? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 En vanlig regel er at pagefilen er 1.5 ganger større en minne mengden.Sikker på at det ikke er noen skulte filer som tar plass? Selv om de er skjulte vil man vel se hvor mange MB de tar når man trykker på egenskaper på de forskjellige mappene? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Ikke hvis du ikke har valg "vis skulte filer" OG "vis systemfiler" (husker ikke helt hva det heter atm...tror det var noe slikt) Edit : vis ble visst hvis. Endret 24. januar 2005 av gsn Lenke til kommentar
_lefze_pwns_all Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 sett pagefil til å være på en annen disk enn system disken Lenke til kommentar
meastp Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 vil ikke systemgjenoppretting -hvis du har det påslått - ta en del plass ? Lenke til kommentar
sitelux Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Er pagefil det samme som virituelt minne??... fordi det tar også plass.... Lenke til kommentar
lperik Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Er pagefil det samme som virituelt minne??... fordi det tar også plass.... Pagefilen er det samme som virutuelt minn så vidt jeg vet ja, har satt den fra 300-600MB nå, så da har jeg litt over 300MB ledig på disken. Da maser iallefall ikke win på at det er lite plass hele tiden. Hvordan skrur man av systemoppretting? Og en ting til, hvordan flytter man pagefilen til en annen disk? Lenke til kommentar
Fugir0x0r Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 System Restore tar opp en del plass vet jeg. Deaktiver den så vil du nok få mer. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 ...Og en ting til, hvordan flytter man pagefilen til en annen disk? Det står en del om det i denne tråden. For å slå av systemgjenoppretning: Høyreklikk på Min datamaskin, velg egenskaper - systemgjenoppretning. Merk av for "slå av systemgjenoppretning for alle stasjoner" Lenke til kommentar
Fugir0x0r Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hvordan skrur man av systemoppretting? Egenskaper på min datamaskin, og så er det en fane der, og under den kan man deaktivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå