Gå til innhold

Netshop notebook 1557ALS Tråløs trøbbel

TaZ

Anbefalte innlegg

Fikk min Netshop notebook 1557ALS i dag men jeg får ikke det tråløse nettet til å fungere..

Wlan kortet er innstalert og påskrudd men jeg finner ikke nettverket.

Jeg har en USB sak i hovedmaskinen som jeg tenkte jeg skulle dele internett til lappisen.

HAr satt opp kobling med wep men 1557en finner ikke noe.

Naboen har en tråløs router som den heller ikke finner,den får jeg bra signal på (60%) men hovedmaskinen og en Jensen USB sak til 200 kr.

Burde fint finne naboen sitt nettverk da..

Den finner et nett som heter ANY,det er vel 1557en som lager noe nett selv..

Maskinen er montert av Netshop,så jeg lurer på om det er noe antenne e.l som ikke er tilkoblet siden jeg ikke få inn naboens nett??

Endret av taz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, dette er faktisk ett ganske kjent problem.. Heldigvis meget enkelt å reparere, finn ut hva nettverkskortet heter, (MS ettellerannetrart, har ikke laptoppen foran meg) så går du inn på MS sine sider, søker opp nyeste driver til nettverkskortet og installerer den, da skulle det fungere.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Har du trykket på knappen? Det skal lyse et oransje lys under skjermen.. og nettverkskortet heter Intel 2200BG eller noe sånt...har ikke PC'en her nå... de nye driverne er endel bedre...

Har trykka på bryteren ja..

Fant en fix hos Aopen som hjalp litt.Finner hvertfall hovedmaskinen fra 5m avstand men ikke naboen sitt AP..

Får prøve om jeg finner dem nye driverene..

Denne du mener? 43MB

http://downloadfinder.intel.com/scripts-df...47&DwnldID=7822

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...