HondaNSR Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hei, har nettop vunnet en auksjon på en Compaq Armada 7400. Den har kun USB 1 og så skal eg kjøpe ICY BOX, som har USB2, vil denne gå på min Compaq Armada 7400 da? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Da bør du vurdere å finne tak i et USB2 PCMCIA- kort. Ellers vil du få ca 12mbit hdd ytelse på den eksterne USB2 disken, og det er ikke no spest å skryte av. Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Om det går? Ja, men det er ikke ideelt Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Skal funke men den kjører på USB1.1 hastighet som er VELDIG tregt i forhold til 2.0. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg bruker selv Icybox på en bærbar med kun USB1. Det går tregt men siden jeg ikke trenger å overføre mange MB hver gang den er i bruk så går det kjapt nok likevel. (3MB går jo unna på 2 sekunder) Hvis du har Firewire på bærbaren din så vil jeg anbefale å kjøpe en Icybox med Firewire i stedet for. Det koster deg ca en hundrelapp ekstra. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Firewire skal visst være mye bedre til ekstern hdd har jeg hørt, belaster visst CPU mye mindre. Så en benchmark for en stund siden som sammenlignet FW mot USB2.0. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Firewire skal visst være mye bedre til ekstern hdd har jeg hørt, belaster visst CPU mye mindre. Så en benchmark for en stund siden som sammenlignet FW mot USB2.0. Jepp, dette er et kjent faktum i den eksterne HD-verdenen. Husker ikke helt de tekniske forklaringene, men måten USB(2) og Firewire sender data på er forskjellig oppbygd. Måten data sendes på gir Firewire en fordel, både i ren overføringshastighet og CPU-belastning. Fant en link til et skjema HER Virka ikke så veldig offisiell... Og HER virket det mer seriøst. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Firewire skal visst være mye bedre til ekstern hdd har jeg hørt, belaster visst CPU mye mindre. Så en benchmark for en stund siden som sammenlignet FW mot USB2.0. Jepp, dette er et kjent faktum i den eksterne HD-verdenen. Husker ikke helt de tekniske forklaringene, men måten USB(2) og Firewire sender data på er forskjellig oppbygd. Måten data sendes på gir Firewire en fordel, både i ren overføringshastighet og CPU-belastning. Fant en link til et skjema HER Virka ikke så veldig offisiell... Og HER virket det mer seriøst. Der ja! Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Der står det ihvertfall litt om det. Jeg så en mye bedre oppsummering om forskjellene ved bruk av ekstern HD en gang, men den fant jeg ikke nå nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå