Gå til innhold

USB2 på USB1 port?

HondaNSR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker selv Icybox på en bærbar med kun USB1. Det går tregt men siden jeg ikke trenger å overføre mange MB hver gang den er i bruk så går det kjapt nok likevel. (3MB går jo unna på 2 sekunder)

Hvis du har Firewire på bærbaren din så vil jeg anbefale å kjøpe en Icybox med Firewire i stedet for. Det koster deg ca en hundrelapp ekstra.

Lenke til kommentar
Firewire skal visst være mye bedre til ekstern hdd har jeg hørt, belaster visst CPU mye mindre. Så en benchmark for en stund siden som sammenlignet FW mot USB2.0.

Jepp, dette er et kjent faktum i den eksterne HD-verdenen. Husker ikke helt de tekniske forklaringene, men måten USB(2) og Firewire sender data på er forskjellig oppbygd. Måten data sendes på gir Firewire en fordel, både i ren overføringshastighet og CPU-belastning.

Fant en link til et skjema HER

Virka ikke så veldig offisiell...

Og HER virket det mer seriøst.

Lenke til kommentar
Firewire skal visst være mye bedre til ekstern hdd har jeg hørt, belaster visst CPU mye mindre. Så en benchmark for en stund siden som sammenlignet FW mot USB2.0.

Jepp, dette er et kjent faktum i den eksterne HD-verdenen. Husker ikke helt de tekniske forklaringene, men måten USB(2) og Firewire sender data på er forskjellig oppbygd. Måten data sendes på gir Firewire en fordel, både i ren overføringshastighet og CPU-belastning.

Fant en link til et skjema HER

Virka ikke så veldig offisiell...

Og HER virket det mer seriøst.

Der ja! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...