Gå til innhold

Corsair PC5400 RAM på AMD 64 3000+

Siraricus

Anbefalte innlegg

Hei sann,

Jeg lurte på om Corsair PC5400 RAM virker på systemet mitt?

Specs:

MSI K8N NEO FSR Hovedkort for S754 nForce3

AMD Athlon 64 3000+ Processor

1024MB TwinMOS PC3200 RAM

200GB Seagate HDD

I så fall hva er det som kan virke høyere enn PC3200 RAM på mitt opplegg (selv om det ikke er Corsair, men helst også bra)?

Takk

Endret av Siraricus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, de sier den RAM-en du foreslo kommer til å sakte ned hastigheten på PCen min siden den er 550MHz og processoren min er 400MHz. Er dette sant? Jeg har bestillt den RAM-en du foreslo allerede..

(Sorry for dobbel post)

Endret av Siraricus
Lenke til kommentar
Hm, de sier den RAM-en du foreslo kommer til å sakte ned hastigheten på PCen min siden den er 550MHz og processoren min er 400MHz. Er dette sant? Jeg har bestillt den RAM-en du foreslo allerede..

(Sorry for dobbel post)

Nei, det er bare tull. 550MHz er maks spesifisert hastighet, ram'en vil uansett følge hastigheten på HT. Så mao når HT er på 200*4 så vil minnet kjøre på 400MHz.

Det de muligens vil fram til er at denne Corsair brikken har slappere timings (2,5-4-4-8), men dette er timings ved 550MHz.

Ved 400MHz så kan du fint bruke timings som er langt lavere.

Dette er dog ram som er beregnet for svært høye hastigheter, og dermed er den ikke fullt så bra ved 400MHz som noen av de andre TCCD modulene som er i omløp, men det er snakk om latterlig små forskjeller så den reelle ytelsesforskjellen ved 400MHz er ikke verdt å ofre en tanke.

Det som er viktig er at de klarer utrolig høy hastighet.

Her er et lite utdrag fra hva Anandtech sier om Corsair 4400C25:

The Corsair TwinX1024-4400C25 was an outstanding performer in our benchmarks. This was particularly true on the AMD Athlon 64 platform, where Corsair set new records for top memory speed, top 1T Command Rate memory speed, and Top Performance. The Corsair DDR550 is clearly geared to best performance at the top of the memory charts and it succeeds in reaching that goal.

We wondered if we might ever reach DDR600 in our AMD benchmarks, and Corsair blew past that with DDR610 at 1T and continued on to DDR638 at a 2T Command Rate. It even settled in with decent timings, 1T, and top performance at DDR590 - the fastest that we have seen.

Lenke til kommentar
Jeg måtte dessverre kansellere ordren siden jeg fikk ikke den responsen fra deg fort nok :(

Så jeg gikk med dette her heller (selv om det var PC3200):

https://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300700

De sier disse brikkene er utrolig raske og gode, hva synnes du?

Takk igjen for den gode hjelpen!

De brikkene yter omentrent likt med de jeg foreslo, men de klokker ikke like langt. Faktisk er XL brikkene blandt de svakeste overklokkerne med Samsung TCCD IC'er. (De testene jeg har sett så klarer de litt over 500MHz)

Hvis du ikke har behov for å overklokke FSB'en mye så er de helt fine, og så har de jo fine LEDs ;)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...