Airborne Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hey. Jeg har lurt på og spare til et server hovedkort slik at jeg kan kjøre med 2 cpus i maskina mi sånn at jeg får en mye raskere datamaskin, men er det mulig og kjøre eller støtter Windows xp det? Eller er det mange andre ting som kan komme i veien? Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Windows XP Pro støtter 2 CPU'er. Home Edition støtter bare èn. Om du får en mye raskere datamaskin kommer veldig an på hvordan du bruker, og hva du bruker PCen din til, men det er du vel klar over fra før? Mvh Vegard Edit: Et , for mye Endret 24. januar 2005 av vegjoh Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 DAMN! jeg har Home. vell går vell for det meste til mye spilling, web grafikk. designing, film ja er vell det. hehe. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Windows XP Pro støtter 2 CPU'er. Home Edition støtter bare èn. Feil, WinXP Pro støtter max 32 CPU'er. Bare sjekk Affinity egenskapen i Tast Manager. Nå er det ikke så mye å hente på dual CPU'er hvis du da ikke kjører database eller tunge 3D programmer, men ingen spill på markedet i dag støtter 2 CPU'er. Er litt å hente på encoding til DivX hvis encoderen støtter 2 CPU'er. Så hele pointet er at programmene du kjører må være skrevet for å støtte 2stk CPU. Endret 24. januar 2005 av lavizh Lenke til kommentar
tozer Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Slike maskiner går som oftest en god del treigere i spill. Men raskere i feks. Database behandling. Film Redigering. Osv.. Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Windows XP Pro støtter 2 CPU'er. Home Edition støtter bare èn. Feil, WinXP Pro støtter max 32 CPU'er. Bare sjekk Affinity egenskapen i Tast Manager. Jo, selvfølgelig, det var ikke sånn jeg mente det. Det jeg mente var på en måte at XP Pro støtter de to CPUene han vil kjøre. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 *klipp*Nå er det ikke så mye å hente på dual CPU'er hvis du da ikke kjører database eller tunge 3D programmer, men ingen spill på markedet i dag støtter 2 CPU'er. *klipp* Av alle ting så støtter hvertfall q3 dette. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Windows XP Pro støtter 2 CPU'er. Home Edition støtter bare èn. Feil, WinXP Pro støtter max 32 CPU'er. Bare sjekk Affinity egenskapen i Tast Manager. Jo, selvfølgelig, det var ikke sånn jeg mente det. Det jeg mente var på en måte at XP Pro støtter de to CPUene han vil kjøre. Åja Hjernen henger etter Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Kjører selv 2x AMD Opteron 244. Og ja ting går tregere i spill, men nå kjøper man ikke dual CPU for å spille spill heller Men til mitt bruk, musikkproduksjon så er det litt å hente, men det var ikke verdt prisen føler jeg, men det er visstnok mer å hente når WinXP 64-bit kommer. Det skal ha bedre dual støtte + 64-bit. Endret 24. januar 2005 av lavizh Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Windows XP Pro støtter 2 CPU'er. Home Edition støtter bare èn. Feil, WinXP Pro støtter max 32 CPU'er. Bare sjekk Affinity egenskapen i Tast Manager. Det er jeg 99.9% sikker på at ikke stemmer. XP Pro støtter max 2 prosessorer. Task Manager, derimot, som i bunn og grunn er nøyaktig samme program som følger med Windows 2003 Enterprise Edition, støtter opptil 32 prosessorer, men det er ikke dermed sagt at kjernen til XP pro gjør det. Såvidt jeg vet : 2000 Professional støtter 2 CPU'er 2000 Advanced server støtter 4 eller 8 CPU'er 2000 Datacenter edition støtter 32 CPU'er XP Home støtter 1 CPU, evt. 1 CPU + Hyperthreading. XP Pro støtter 2 CPU'er Windows 2003 Webserver Edition støtter 2 CPU'er Windows 2003 Standard støtter 4 CPU'er Windows 2003 Enterprise Edition støtter 32 CPU'er Rett meg om jeg tar feil Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Windows XP PRO støtter IKKE 32 CPU'er, men 2. Tror faktisk at du må på datacenter edition for å få støtte for så mange CPU'er. Affinity Managern er nok den samme i XP PRO som i Windows 2003 Datacenter Edition derfor vil nok den være så romslig som den er.... EDIT: haha 2003 datacenter edition finnes vel ikke, menmen, detaljer... xp pro støtter bare 2 cpu'er anyways.... Endret 24. januar 2005 av okidoki Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Til trådstarter : Hva skal du bruke PC'n til ? Er det generelt bare spill? Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Til trådstarter : Hva skal du bruke PC'n til ? Er det generelt bare spill? som sagt. gaming, grafisk designing, bilder, web design, filmer, musikk og generelle data ting. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Akkurat dette med at programmene må være desgina for å bruke begge cpu'ene stemmer ikke. Trådene er det OS'et som bestemmer og ved en dual cpu konfigurasjon vil trådene bli fordelt over begge cpu'ene... Men du aldri få en dobblet så rask maskin. Har selv dual opteron 244 med et tyan hk og det er desidert det mest stabile system jeg noengang har hatt. (startet med et abit bp6 ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå