Gå til innhold

Skyte hull i sidedør?

Anbefalte innlegg

Okei tenkte en relativt subtil mod.

En kompis av meg har en .45 ACP, tenkte kanskje vi skulle ta med sidedøra på skytebanen og skyte hull i den? Eller vrenges metallet for mye? Noen som veit? :D

I såfall tenkte jeg ett eller annet pulserende rødt lys inni kabinettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge metallet ikkje kjem i veien for innmaten er det vel ikkje noko problem. Og du skal vel ha ganske store kuler for at metallet skal vrenge seg dramatisk innover mot AGT\PCI-kort og brønnane.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Som det skrives lenger oppe her, du vil nok oppnår best resultat med et finkalibret våpen med høy utgangshastighet. F.eks. en .222 med V0=1000+ M/s .

En stor kule med lavere utgangshastighet har større potensiale for å bøye mer i døra enn du ønsker. Det kommer selvfølgelig litt an på hvordan du stiller opp før skyting og hvor mange hull du skal ha. Kanskje er det best å henge den opp? Husk sikker bakgrunn i så fall.

Anbefaler å skaffe et platestykke på samme areal og samme tykkelse for å foreta en prøveskyting før døra settes under ild, og dermed gjøre fra seg tabbene før alvoret starter...galning...

:p

EDIT: En kjapp googling viser at .45 ACP har V0 rundt 250-300 M/s. Synes dette høres veldig lavt ut...men samsvarer godt med at den skal være subsonic. Dette er vel avhengig av ammunisjonstype, i likhet med andre kaliber.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

En kompis av meg har en .45 ACP, tenkte kanskje vi skulle ta med sidedøra på skytebanen og skyte hull i den? Eller vrenges metallet for mye? Noen som veit? :D

1. Feste sidedøren i ei treplate (sponplate,kryssfiner etc) på en eller annen måte, lim,spiker (pappspiker er fine greier) elns, slik at treplata sitter helt klistret inn i sidedøren.

2. Fyll opp magasinene

3. Klikk Ali Babas/fyr løs med alt krutt du måtte ønske

4. Ta løs sidedøra fra treplata

5. Du har nå ei helt rett å fin sidedør uten noen grader der kulene har penetrert.

6. Ferdig med det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...