Wrosmo Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hei Jeg har en litt eldre PC som står og laster ned filmer med DC++ og deler filer på hjemmenettet. Denne brukes også til litt surfing innimellom. Men nå har jeg store problemer med at den bare restarter flere ganger daglig. Helt uten forvarsel slår den seg av og starter opp på nytt, som et trykk på restart knappen. Noen gode tips til hva som er galt?? ----------------------------------------------------------- PIII - 667 Mhz - Boxed 256MB SD-ram (Mosel PC133 CL2 128MB + annen 128MB) Tekram Via694x ATX P6Pro-AU hovedkort Matrox AGP Millenium G400 Dualhead 32MB Maxtor 120 Gb + Maxtor 80BG + Seagate 30GB Highpoint Rocket133S U-ATA/133 kontroller til 120GB-disken Pioneer DVD-ROM + NEC DVD-brenner (ND3500A?) SMC EZ-card nettverkskort Soundblaster 64 lydkort (lydkort på hovedkortet brukes ikke) ISDN kort som ikke brukes lenger står også i Aopen Midi-Tower m/250W power Windows XP Pro Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Har du sjekket eventloggen? Kanskje det står noe der? Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Kjør en minne test på den. Det kan også være PSU'en som er gåen. Det skjer... Kjør memtest-86 først ihvertfall Lenke til kommentar
larry larve Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 det kan være den ene ram brikken som er død .en kompis av meg hadde samme problem .prøv og ta ut en og strt og omvent Lenke til kommentar
Wrosmo Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 RAM testen under oppstart finner ikke noen feil selv om den må telle over 3-4 ganger. Ellers: hvor finner jeg eventloggen? Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Det kan nok være et varmeproblem. Jeg vil foreslå at du tar en runde med støvsuger (eventuelt noen form får luftblåser) i maskina, da spesielt cpu-vifte, skjermkort og strømforsyning. En såpass gammel maskin vil nok ha en god del støv på diverse strategiske steder, så om den ikke har blitt vedlikeholdt regelmessig, er den nok rimelig nedstøvet innvendig. Ellers kan det jo også være et strømforsyningsproblem; jeg merket lignende ting i tiden før jeg skiftet fra Q-tec PSU til Fortron/source. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå