SSSø Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) hei, jeg er helt ny på området og trenger litt hjelp her... jeg har en Eltax AVR-800 og en Salora SVD 1030M (DVD-spiller). Det jeg lurer på er hvordan jeg på best mulig måte kan koble dette sammen (5.1). Hvilke kabler trenger jeg? Jeg skal også koble til en ps2, også alt sammen til tv'en (selvfølgelig) har skjønt at jeg enten trenger en fiberoptisk digital kabel eller en digital coax kabel (stemmer det?), men hva er det egentlig som går gjennom de? Det er bare lyden, sant? så jeg må ha en annen kabel til bildet? er det best å la bildetsignalene gå rett til tv'en eller først til forsterkeren og så til tv'en? (jeg blir mer og mer forvirret ettersom jeg skriver) på forhånd takk, hilsen en veeeldig forvirret person Endret 24. januar 2005 av Jør2 Lenke til kommentar
Even. Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Først må du finne ut hvilken innganger du har på revieveren og hvilken utganger du har på dvd-spilleren. Hvis recieveren har inngang for COAX eller en optisk kabel og dvdspilleren har tilsvarende utgang kjøper du en av disse. Hvis den ikke har sånne innganger, men i stedet har inngang for 6 RCA kabler og DVDspilleren har tilsvarende utganger kjøper du 6 signalkabler/rca kabler. Nå har du lyden i boks, men det kan jo vær greit med bilde også. Her avhenger det også av innganger på recieveren og utganger på dvden. S-video, Compositt osv. Ps2'n kobler du inn likt som dvdspilleren. Så tar du en compositt eller s-video kabel og tar fra monitor OUT på recieveren og inn i VIDEO INN på tv'n. Når du velger signal på recieveren vil bildet på tv'n og lyden skifte. Huff vanskelig å forklare....kan legge ut bilde etterpå Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Takk for svar, nå har jeg hvertfall lyd og bilde, og det høres faktisk ganske bra ut (overrrasket), vet ikke om jeg gjorde dette på beste måte, men det virker hvertfall. Jeg koblet dvd spilleren til recieveren med en optisk kabel, og ps2'en med RCA. For en nybegynner som meg funker det fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå