SuperSTRING Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Tror dere en sånn plassering vil kvæle viftelyden betraktelig ? Teorien er kald luft rett i innsuget til Ati Silencer 4´en (ha filter foran er også medregnet) Har jo klaring på 3cm + , pga føttene Endret 24. januar 2005 av SuperSTRING Lenke til kommentar
jørn nilsen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) nei.. tror dette vil lage mer bråk.. har en vifte i døra rett utafor cpu vifta ca 5 cm klarning.. bråker som f.... 1: 2 vifter bråker mer en 1 2: du vil få et nytt hull i kabinette som lyd slipper ut av. 3: 2 vifter som ligger så nært hverandre vil kunne lage interferens=mer bråk enn du ønsker skal du ha kald luft rett i nv kjøleren bør du heller få en 120mm i front. Endret 24. januar 2005 av jørn nilsen Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hvis du dropper vifta i døra, så godt mulig at det blir bedre temps/støy.. trokke du trenger å bruke begge nei.. Kan bli for mye av det gode og.. Selv kjører jeg ingen av delene, og det går fint det på mitt Radeon 9800pro kort.. Lenke til kommentar
SuperSTRING Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg har ikke vifte i døra...om det er misforståelse om dette, Silenseren suger jo luft fra bånn av kabinettet. Med klaring mener jeg at det er plass under kabinettet sånn at luft kan suges inn. Fra evt bunnvifte til Ati innsug blir det ca 15 cm. Man kunne jo også montert et rør der istedetfor vifte. da sparer man seg jo en vifte. Nå har jeg en frontvifte helt nederst,.. å denne lufta stjeler jo gfx´n. mao jeg kunne flytte den et hakk opp for at cpu skal få denne lufta Lenke til kommentar
jørn nilsen Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) ok misforstod deg litt der ja.. agp porten er jo litt høyere en 3 cm fra bunnen av maskinen når jeg tenker meg om..du vil fortsatt få et nytt hull i pcn som vil slippe ut lyd, men tviler på at det vil bli så stor forskjell lydmessig..har nv5 kjøler på 6800gt kortet mitt.. så dette må jeg vel selv engang prøve.. må bare knabbe en strømpebukse til filter først..skar ut på q-tec kabinettet mitt slik at det ble plass til en 120mm i front med tanke på at nv5 ikke skulle knabbe all kaldlufta. da sank kabinettempen min fra 30 til 26 grader. si i fra hvis dette funker godt. uansett så er d moro å eksperimentere med pcn syns jeg.. Endret 26. januar 2005 av jørn nilsen Lenke til kommentar
SuperSTRING Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg legger prosjektet på is foreløbig. Men tror ikke det er helt bortevekke. Dremel er innkjøpt, så verktøyet mangler ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå