Galandrik Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Hei! En venn av meg ville bytte ut hk og prossessoren. Han hadde før en P3 933 MHz, og byttet det ut med en AMD Athlon XP1800+. Hovedkortet ble byttet ut med et K7T Turbo 2 kort. Da alt var satt i og koblet sammen og vi startet opp pc'en, fant pc'en skjermkortet, men etter det kom den ikke lenger. Da vi prøvde å starte PC'en den neste dag klarte den også å telle opp rammen, men etter det stoppet den igjen. Etter den oppstarten har den ikke klart å telle opp rammen igjen (den stopper etter å ha funnet skjermkortet som nevnt over)..... På HK'et er det også en jumper som bestemmer CPU clock frequency, skal denne stå på 100 MHz eller 133 MHz? Jeg bytta hans eldre HK + prosessor mot et skjermkort. Da jeg skulle sette inn hans HK i min maskin (DELL Dimension XPS R450) fant jeg ut at jeg hadde forskjellige kontakter som skulle føre ut til omstart og power knappene ++. Jeg hadde en avlang kontakt som var felles til knappene mens på HK'et skulle det være avskilte kontakter (to pinners). Finnes det noen adapter etc eller blir jeg nødt til å kjøpe et nytt kabinett for å få det til å virke? MVH Kjetil Bergum Røysland. Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Den skal nok stå på 133mhz Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 15. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2002 Ok, kan det være noe annet som er galt i tillegg, eller vil det antageligvis rette opp hele feilen? Hva med mitt kabinett, må det byttes eller finnes det en adapter etc? Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 16. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2002 Vi satte den på 133mhz, det ble ingen forandring. Her er det han bygger nå: K7T Turbo 2 AMD Athlon XP1800+. Apacer 256 MB SDRAM PC133 (2x 128) Geforce 2 MX Lydkort (husker ikke hva) Jensen 10/100Mbps nettverkskort Det hele er satt in i Chieftec Case Midi ATX Tower. Noen flere råd? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Vil anta at problemet ligger i strømforsyninga, men det kan også være en feil på hovedkortet. Sjekk først at dere ikke har satt igjen noen gamle "hovedkortfester#, slike skruer som står bak kortet og tar borti på steder der dere ikke har festet skruer. Sjekk deretter om du kan få lånt en større PSU noen plass, og test med denne. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå