AzureCloud Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg kobler sammen to maskiner direkte med Cat 5 kabler (Ethernet nettverkskort). Jeg trodde jeg måtte ha krysset kabel for at dette skulle virke, men det ser ut til at det ikke spiller noen rolle hva slags kabel jeg bruker. Er det en automatikk på nye nettverkskort som automatisk tilpasser seg krysset eller ikke-krysset kabel? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Siden de fleste nye switcher har denne funksjonen så er det nok mulig at nettverkskortet har det samme...Du kan jo se etter på Egenskaper for nettverkskortet og Avansert og se om du finner no om det... Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Siden de fleste nye switcher har denne funksjonen så er det nok mulig at nettverkskortet har det samme...Du kan jo se etter på Egenskaper for nettverkskortet og Avansert og se om du finner no om det... Ser ikke noe spesielt under Configure -> Advanced på Properties for nettverks-kortet. Hva skal jeg se etter? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Du kan eventuelt finne noe produktinfo om kortene du har? Hva heter de? Er du sikker på at kablene ikke er krysset? Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 De nyere kortene/switcher har Auto negotiation... Han finner raskt ut hva han skal kjøre selv... Men det er å anbefale sånn som i gammle dager da... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Men det er å anbefale sånn som i gammle dager da... Hvorfor det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå