Gå til innhold

Bruke samme LCD skjerm på 2 pc'er

Senshi

Anbefalte innlegg

Har et lite spørsmål, som jeg håper noen her kan hjelpe meg med....

Har planer om å gjøre innkjøp av en LCD skjerm. :love:

Da vil jeg benytte den på min bærbare pc, men jeg har oxo lyst til å kunne benytte den på en stasjonær pc. Finnes det et device som gjør det mulig å kunne bruke den på begge pc'ene, uten at man trenger å fysisk bytte kabelen over fra den ene maskinen til den andre? :cry:

Håper på noen svar her.... :ermm:

Mvh Chris :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da trenger du noe som heter kvm-switch, komplett har en enkel en her. Men siden det er lcd-skjerm så antar jeg at du vil bruke DVI porten på skjermen og da må du litt opp i pris og kan ikke bruke den jeg linker til

Endret av phsyco
Lenke til kommentar

Så lenge den ene maskinen er en laptopp ser jeg ingen grunn til å bruke en KVM-switch med mindre skjermen bare har en inngang. Fordelen KVM-switcgen har over en enkelt LCD med to innganger er at man slipper unna med ett sett mus og tastatur. Når dette allerede er integrert i laptoppen er denne funksjonaliteten bortkastet, og da står man igjen med en boks, som ofte i billigere utgaver kan redusere kvaliteten på bildesignalet.

Har du en maskin med DVI-utgang på skjermkortet så anbefaler jeg deg i aller høyeste grad å kjøpe deg en LCD med DVI-inn. Stort sett kommer disse skjermene med VGA inn samtidig, og da slår du to fluer i en smekk - best mulig bildekvalitet fra arbeidsstasjonen gjennom digital tilkobling, og mulighet for å koble til laptoppen samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...