Senshi Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Har et lite spørsmål, som jeg håper noen her kan hjelpe meg med.... Har planer om å gjøre innkjøp av en LCD skjerm. Da vil jeg benytte den på min bærbare pc, men jeg har oxo lyst til å kunne benytte den på en stasjonær pc. Finnes det et device som gjør det mulig å kunne bruke den på begge pc'ene, uten at man trenger å fysisk bytte kabelen over fra den ene maskinen til den andre? Håper på noen svar her.... Mvh Chris Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Da trenger du noe som heter kvm-switch, komplett har en enkel en her. Men siden det er lcd-skjerm så antar jeg at du vil bruke DVI porten på skjermen og da må du litt opp i pris og kan ikke bruke den jeg linker til Endret 24. januar 2005 av phsyco Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jepp, da kan du bruke en sånn switch som phsyco sa, med mindre du tenkte på å bruke begge samtidig med en skjerm. Men jeg antar du mente at du skulle bare bruke èn maskin av gangen. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Mange LCD skjermer har både analog og digital tilkobling Da er det null problemer å koble den til to PC'er. Enkelte skjermer har gså p-i-p (Eizo L795) Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Så lenge den ene maskinen er en laptopp ser jeg ingen grunn til å bruke en KVM-switch med mindre skjermen bare har en inngang. Fordelen KVM-switcgen har over en enkelt LCD med to innganger er at man slipper unna med ett sett mus og tastatur. Når dette allerede er integrert i laptoppen er denne funksjonaliteten bortkastet, og da står man igjen med en boks, som ofte i billigere utgaver kan redusere kvaliteten på bildesignalet. Har du en maskin med DVI-utgang på skjermkortet så anbefaler jeg deg i aller høyeste grad å kjøpe deg en LCD med DVI-inn. Stort sett kommer disse skjermene med VGA inn samtidig, og da slår du to fluer i en smekk - best mulig bildekvalitet fra arbeidsstasjonen gjennom digital tilkobling, og mulighet for å koble til laptoppen samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå