bzzlink Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Er veldig fornøyd med det originale frontsettet i Golfen min, som drives av Pioneer DEH-P3630MP'en headunit. Men kunne ønske meg litt mer dypbass. Har bestemt meg for å kjøpe en active sub. siden jeg ikke har ork eller tid til å bygge meg en sjøl/koble forsterker. samt at det må være lett å fjerne når jeg trenger bagasjeplassen Noen som har noe tips til hva som kan fungere ? Var noe i sin tid som het bazooka, som var kompakte og fine. men husker ikke hvem som lagde de... Endret 24. januar 2005 av bzzlink Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Bilradiospes har noen, bl.a en fra Bazooka. De koster noen tusen, du får mye mer for pengene hvis du bygger selv...ikke umulig hvis du er litt oppfinnsom. Forsterkeren kan du f.eks bygge inni kassa, evt bakpå med plexi eller noe Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Bazooka låter aldeles horribelt. Infinity Basslink eller Vibe's aktive sub er vel det som er å foretrekke, men til den prisen du må legge ut for disse finnes det nok bedre ting. Det å bygge kasse tar ikke mange timene selv om du har ti tommeltotter. Kara på byggern kaper platene for deg, resten er litt som Lego med lim og skrutvinger. For å plukke ut subben bruker du bare en speak - on plugg istedet for høyttalerterminaler. Borr hull til denne og bruk en gummipakning og silikon for å få det tett. Forskerkern skrur du f.eks fast i ei treplate som er skrudd inn i karosseriet. Bruk spacere når du skrur fast forsterkern slik at det blir 3 - 5 mm klaring mellom plata og forsterkern. Pass så forsterkerchassis ikke kommer i kontakt med karosseriet via skruer eller direkte. Kjøper du en 4 kanaler får du i tillegg mer liv i originalhøyttalerne dine Mitt budsjettforslag: DynaBel BF0804 sammen med 12" Peerless definition Knukonceptz strøm, signal og høyttalerkabler og sikringer. Regner en kassemateriale og kabling med i dette burdte du slippe unna med rundt 4500 iberegnet monteringshjelp mm fra forhandler. Klart du får tak i billigere ting, men mer kvalitet pr. krone tror jeg en skal lete lenge etter om en ikke finner noe brukt eller demoprodukter. Ha i bakhodet at det finnes mye blingbling utseende saker på markedet som rett og slett er møkk. Endret 24. januar 2005 av Jalla Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Takker for svar. Det bazooka røret var jo horribelt stygt da... Vitsen med at jeg skal kjøpe en aktiv sub er at jeg ikke skal skru i karosseriet mitt... Blir nok en eller annen aktiv variant med en 8 " som passer meg best. Denne Clarionen så ikke gærn ut i prisen. Noen som vet om det er lukket kasse eller band-pass ? Bandpass passer meg ikke noe særlig, for jeg er som sagt fornøyd med bassen i front settet, er bare ute etter noe som flytter litt luft, og ikke sånn "vi bygger kassen slik at det høres ut som det er dypbass men egentlig så bare rumler det" Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Om du ikke vil skru i karosseriet; skru fast sterkern i kassa Bare å legge en gummiring mellom to stoppskiver for å kompensere for vibrasjoner. Ellers vil jeg tro at Focals Bomba-300LUX vil være et suverent mye bedre kjøp enn Clarionsaken. Kabinettet er solid bygd, forsterkern har nok muskler og lyden er garantert mye bedre! Forhandlere av denne finnes det nok av her i landet, f.eks Bassbrothers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå