Gå til innhold

Drømmetråden - historier fra den andre siden


Karmacom

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg husker sjeldent drømmene mine, men jeg går noen ganger i søvne. Jeg var i Thailand med familien for omkring 5 år siden, og bodde da på hotell. Så midt på natta hadde jeg visst begynt å gå i søvne og gikk ut av rommet. Moren min våknet da jeg gikk ut og dro meg inn igjen. Da gikk jeg visst på do og la meg igjen :p . Jeg husker ingenting selv, men moren min har fortalt meg alt. Lurer på hvorfor jeg gikk ut av hotellrommet :ermm:

Jeg husker noen drømmer da noen jager meg, men jeg løper drit sakte, Selv bestemora mi kom løpende forbi meg :p . Litt skummelt det der :cry:

Lenke til kommentar

Jeg drømmer veldig sjelden, eller rettere sagt; husker sjelden drømmene mine. Når det en sjelden gang skjer er det som regel noe ubehagelig à la skrekkfilmer og sånt.

Noe av det mest irriterende er de erotiske drømmene som kommer innimellom. Greit nok, sånt liker vi, men hver bidige gang slutter drømmen rett før det skjer noe og jeg våkner. Blir temmelig gretten den dagen. Ingen liker vel å bli snytt for noe sånt. :(

Lenke til kommentar

Satans bra innlegg, Karmacom. Veldig interessant.

 

Har opplevd Lucid REM-1 to ganger. Den ene gangen husker jeg at jeg sa til meg midt i drømmen at jeg drømte, men fortsatte handlingene. Jeg giftet meg med en dame, husker jeg, dette er syv år siden, men plutselig bare løp hun vekk. Da satte jeg meg ned på en stein, og vekket meg selv opp.

 

Dette er ikke tull. En utrolig opplevelse.

Endret av Bandidos Pelle
Lenke til kommentar

Ok, Karmacom. Jeg har en nøtt til deg.

 

Jeg har et merkelig syndrom som innebærer merkelige ting som skjer i søvne.

Har spurt leger osv, men de vet bare at det kalles "søvnlammelse" og er ganske sjeldent.

 

Dette kan skje ganske ofte og vet ikke hvorfor.

Det er sånn at når jeg skal sove så sovner kroppen, men ikke bevisstheten.

Altså jeg drømmer mens jeg er bevisst.

Og da kan merkelige ting skje og jeg som er helt bevisst kan se og høre alt det rare som skjer. Men jeg kan derimot IKKE bevege meg. Sikkert derfor det heter søvnlammelse..

 

Men uansett, den første gangen jeg opplevde det var på Grunnkurs.

Jeg våkna av at klokkeradioen spilte Svenske viselåter.

Jeg fant dette merkelig ettersom jeg aldri hadde hatt en klokkeradio på rommet og lurte på hva den kom fra.

Jeg så den og hørte alt meget godt.

Så hørte jeg masse spilling av synth på stua og etterhvert ble det et kaos av slåssing og spilling og trommer og masse rart, helt til det til slutt ble avbrutt ved at romkompisen min sa "hei" på helt normal måte, men det var akkurat som om han snakka i en megafon. Det var drithøyt, men allikevel bare et "hei"..

 

Det merkelige er at jeg kan merke når det kommer til å skje. Kroppen fylles med adrenalin og det kjennes ut som om jeg kjører i berg-og-dalbane bare at jeg ligger helt stille.

Så kan alt skje. I de siste årene har jeg greid å kontrollere dette med at jeg kan drømme og se og høre akkurat hva jeg vil. ;)

Jeg har tilogmed prøvd utavkroppen-opplevelse, men syntes det var skummelt og prøvde bare å komme "til meg selv" igjen.

 

Vet du hva dette er? Noen andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Kan nevne noen av de rareste drømmene jeg har hatt i det siste:

Drømte at programlederen Anne Grosvold slo i stykker et gigantisk hovedkort med en hammer slik at det knuste som isopor.

 

Drømte også at jeg var en fisk som svømte rundt. Så en stund var det som om vannet ble seigt. Men når jeg kom opp av vannet så fant jeg ut at jeg hadde svømt i is.

 

 

Og nei jeg bruker ikke rusmiddler av noe slag for å fremkalle slike drømmer.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et tilfelle av lucid dreaming i natt.

 

Jeg drømte først at jeg gikk opp trappa til gymmen der jeg trener, så kom jeg inn, og så et helt annet sted enn gymmen da. Så tenkte jeg: "dette er ikke gymmen", så tenkte jeg på hvordan det egentlig ser ut der, så ble det slik. Tenkte da: "fet, æ trur æ drømme". Hvilket jeg da gjorde, og da ble jeg bevisst. Jeg gikk rundt på gymmen og plutselig kom jeg til å tenke på en bil. Så kom den faktisk. En Volvo V70 R, for de som lurer. Jeg satt meg inn i den, og skulle starte. Nøklene sto i, jeg vridde rundt, og våkna.

 

Nedtur.

Noe så fett har jeg aldri vært med på! Så utrolig fett!! :yes::D

Lenke til kommentar

Jeg visste du ikke ville skuffe meg, SupremeX. :p

 

I natt hadde jeg en rar drøm. Jeg drømte at jeg var et rart sted, så på tv ellerno. Ihvertfall dukket det opp et bilde av to store bryster. Plutselig gikk brystvortene til hver sin side, og flyttet seg litt ned. Så kom det opp noe råttne greier som alger ellerno.

Så hørte jeg en stemme: "...Og dette er et eksempel på et monster".

 

Så husker jeg ikke mer. Det var en rar drøm. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har noen rare ting i drømmer, vet ikke hva de kalles, men jeg er bevisst på en måte, for jeg vet jeg drømmer.

 

Jeg kan for eksempel bli jaget av noe, og si til meg selv "Hva faen løper du for? Om du klyper deg i armen så våkner du.", så gjør jeg det i drømmen og våkner. Noen forklaring?

Lenke til kommentar
Jeg kan for eksempel bli jaget av noe, og si til meg selv "Hva faen løper du for? Om du klyper deg i armen så våkner du.", så gjør jeg det i drømmen og våkner. Noen forklaring?

Det der er rart. Noen ganger har i en drøm har jeg funnet ut; "Nei, nå har jeg drømt nok, nå gidder jeg ikke mer". Så våkner jeg. Rart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...