reidar_l Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Har kjøpt 2 stk ICYBOX IB-350UE-B men får ingen av de til å virke med Firewire.. Har forsøkt både med 6->4 og 6->6 kabel, på 4 forskjellige pc'er, men virker fremdeles ikke... Produsenten sier jeg må oppgradere Firewire- driverene mine, men det kan vel umulig stemme? Kjører windows XP- Pro EN SP1 på alle maskinene jeg har testet på. Noen somhar en ide om hva det kan være? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Fungerer de på USB2? Finnes det muligens en bryter for å bytte mellom USB og firewire? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Du har vel innstalert firewire driverene som fulgte med? Lenke til kommentar
reidar_l Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Ja, disken fungerer med USB2... Det som er merkelig.. Kan ikke finne noen bryter som skulle tilsi at man kan bytte mellom Firewire og USB.. De driveren som følger med disken er kun HighSpeed USB for win98.... Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Har nettopp bestilt samme kabinett selv, så håper det ikke er noe alvorlig i veien med denne modellen. Men jeg har hørt at det skal hjelpe å oppgradere firmvaren til IcyBox'en, kanskje du kunne prøvd det. Håper du finner ut av det. Lenke til kommentar
reidar_l Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Skal teste med SP2 om en straks, må bare restarte PC Vet du hvor man kan hente firmware oppgradering? Har ikke funnet det noen plass... Lenke til kommentar
reidar_l Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 har nå forsøkt med servicepack 2, men fremdeles ingen kontakt... Andre forslag, evt link til hvor man kan laste ned firmware- oppgradering? Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Fra tråden http://forum.hardware.no/index.php?showtop...3739&hl=icybox: Firewire'n til Icybox has jo dette som et kjent problem da. Du er nok ikke denførste som svir en HD på Icybox Firewire-interfacet i Icybox er visst ikke bra i utgangspunktet. Tråden dreier seg om korrupte data og ødelagte disker pga ustabil elektronikk i Icybox. Ville vel switchet til USB2 om jeg var deg... Wish Lenke til kommentar
reidar_l Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Takk... Har funnet ut at det er en feil i firmware i den boxen, men at problemet skal løses ved en oppgradering... I mine boxer sitter det Agere (FW8028) kontroller... Noen som vet hvor denne kan lastes ned fra? Lenke til kommentar
reidar_l Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Har nå testet det meste, det siste som skjedde nå, var at poweret begynnte å smelte..... Anbefaler alle å styre unna dette produktet.... Mine 2 går iallfall tilbake på reklamasjon.... Lenke til kommentar
Ravenze Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hei Kjøpte nettopp en Icybox IB550 som hadde som problem som du har på din. Fungerte ikke via Firewire da jeg fikk den. Lastet ned ny firmware på http://www.raidsonic.de/download.htm. Fungerte helt fint med firewire etter dette. (lå med et skriv i esken som sa at ny firewire måtte lastes ned hvis ikke firewire virket..litt pussig) Bruker den med både DVD-brenner og HD, ingen problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå