enemigo Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Har en compaq maskin med celeron prosessor, vurderer å kjøpe ny prosessor hvis det er noe poeng. Går ut ifra at det er slot1. Vurderer å kjøpe en fcpga1 prosessor og slot konverter. I tillegg må jeg vel ha nytt minne. Strømforsyninga er på 145w, er kanskje litt lite? Spørsmålet er om det er noe poeng i å bytte prosessor på denne maskina, eller om jeg bør vente litt og kjøpe nytt hovedkort (fcpga2/slotA) og cpu (+minne, power). Kan også vurdere å klokke opp gamle prosessoren min, men iflg overclockers.com så er ikke prosessoren helt stabil på 525mhz, hvertfall ikke på spill. Knut Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 tror ikke du bør satse på å oppgradere en compaq. Med en slik BIOS som det kan du glemme støtte for andre prosessorer. Kjøp heller en ny pc. Blir egentlig ikke så dyrt... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Uuurf ... gamle Compaq'er lar man være. Du BER om problemer hvis du bruker penger på den der. Når du kjøper ny cpu, vil du jo sannsynligvis ha for lite ram ... så da er det mere penger der. En ny fin prosessort krever at du har en ålreit disk. Du vil ikke merke stor forskjell til "vanlig" bruk om du ikke får deg ny disk også ... Og da har vi ikke begynt å se på problemene med inkompabilitet og Compaq's evne til å avvise ALL annen hardware. :sad: Spar deg for det styret der, for når Compaq'er først setter igang... huff nei da har du nok ikke mere hår på hodet tror jeg. Spar litt penger og bygg deg et skikkelig system. Kan få mye data for 6000 spenn om man veit hva man skal handle :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå