Tafsen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Eg er på jakt etter ei ny-norsk ordbok til openoffice sånn at eg får ein sånn rette funksjon som i word. Er det mogleg? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 OpenOffice har da medfølgende stavekontroll? Distro? Ellers så er det en fin wizard begravd i fil-menyen et sted. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jada, det er noe integrete nedlastningsgreier til å laste ned nye "ordbøker". Husker ikke helt hvordan man gjordet det, men kan finne ut senere idag. Sjekk om det står noe på www.openoffice.org Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 http://developer.skolelinux.no/dokumentasj..._win_nb_nn.html Litt anerledes hvis du har engelsk versjon. . . Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Så det nå: - åpne f.eks. writer - fil-menyen - veiviser - install new dictionaries Ev. kan du legge inn ordlista (to filer?) i en spesiell mappe og legge til en oppføring for den i en fil i denne mappen (/usr/share/ooo-1.1.x/share/dict/ooo/ trur eg... noe sånt i alle fall ) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Her finn du "spelling dictionaries": http://lingucomponent.openoffice.org/spell_dic.html Om du har OpenOffice i /usr/openoffice ligg filene her: /usr/openoffice/share/dict/ooo Du kan legge til ved å legge filene i den mappa og redigere fila "dictionary.lst". Kan sikkert gjerast automatisk og, men eg gjer det alltid slik. Så er det berre å åpne Writer og velge språket som skal sjekkast som språk. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Takker og bukker Off topic: Eg må innrømme at dei første dagane med linux var ganske frusterande, men etter kvart som seg ser moglegheiten i linux blir eg berre meir og meir glad i det. Men det er forsatt eit par minus: Eg sliter med å få instalert nettverkskortet mitt så heile pc'n går utrolig treigt. Spesielt oppstarten. Tror eg bruker 2min på å starte netprofile :\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå