Gå til innhold

"Hack" dere gjennom denne siden ^^


Masticore-

Anbefalte innlegg

Du ser at passordet er variabelen "this_is_the_pw".

 

Nå må du finne ut hvor den variabelen er definert. Nøkkelen ligger i denne kodebiten:

 

src="www.hackordie.moo.no/levels/10/password.js"

 

Finn ut hva src= betyr så klarer du dette brettet.

 

mvh.

Valentino

5663550[/snapback]

er fortsatt blank!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er fortsatt blank!

5663606[/snapback]

 

 

Fortsatt blank ja. Dersom du hadde gjort et raskt googlesøk for hva src= gjør så hadde du ikke vært så blank lengere.

Jeg gidder ikke fortelle deg nøyaktig hva du skal gjøre fordi du lærer mer av å undersøke å lese på egenhånd. Har vært så snill at jeg har funnet en side som forklarer kommandoen og hvordan den brukes.

 

http://www.pageresource.com/jscript/jxtern.htm

 

Ta deg litt tid, les dette, tenk og gjør noe. Det er ikke noe særlig gøy når man gir deg tips og du sier et par minutter etterpå at du fremdeles ikke forstår. Selvsagt forstår du ikke når du ikke tenker over tipsene.

 

mvh.

Valentino

Lenke til kommentar
uff er enda på lvl 10

5664484[/snapback]

 

 

Sjekk ut <script language="JavaScript" type="Text/JavaScript" src="www.hackordie.moo.no/levels/10/password.js"></script>

 

Hvor linker den src til? Ikke til www.hackordie.moo.no/levels/10/password.js ... sjekk ut de andre stedene han har brukt src= for å hente en .js fil ... der pleier han å linke til de via /mappe/level/pass.js f.eks. ;)

 

 

Lenke til kommentar
uff er enda på lvl 10

5664484[/snapback]

 

 

Sjekk ut <script language="JavaScript" type="Text/JavaScript" src="www.hackordie.moo.no/levels/10/password.js"></script>

 

Hvor linker den src til? Ikke til www.hackordie.moo.no/levels/10/password.js ... sjekk ut de andre stedene han har brukt src= for å hente en .js fil ... der pleier han å linke til de via /mappe/level/pass.js f.eks. ;)

 

 

5664588[/snapback]

 

 

Lenke til kommentar
er på level 13

 

 

 

Godt jobbet. Du er nesten i mål.

 

pword.substring(43,45) betyr at det er siffer nr. 44 og 45 som skal brukes. Se bort fra siffer 43 og du er i mål

 

 

 

 

 

jeg sitter her på level 15 og har fått frem noen tall men trur ikke det er rett passord noen som kan hjelpe?

 

 

Les i spoiler for hint.

 

Du har funnet 0 og 1 en del ganger regner jeg med. Husker ikke om det var 16 eller 24 til sammen, men det er iallefall delelig på 8 fordi binærkoder må være 8 siffer

 

Lenke til kommentar
er på level 13

 

 

 

Godt jobbet. Du er nesten i mål.

 

pword.substring(43,45) betyr at det er siffer nr. 44 og 45 som skal brukes. Se bort fra siffer 43 og du er i mål

 

 

 

 

 

jeg sitter her på level 15 og har fått frem noen tall men trur ikke det er rett passord noen som kan hjelpe?

 

 

Les i spoiler for hint.

 

Du har funnet 0 og 1 en del ganger regner jeg med. Husker ikke om det var 16 eller 24 til sammen, men det er iallefall delelig på 8 fordi binærkoder må være 8 siffer

 

5666019[/snapback]

hehe takk nå er hodet mitt bare 1 og 0 :S

Lenke til kommentar
det står på hint remove the mess, hvordan fjerner jeg rotet dah?

5666185[/snapback]

"The mess" er all HTML-koden, altså <*noe*> og </*noe*>. Det skal fjernes. Når det er gjort mener jeg å huske at passordet står der i klartekst.

 

5667437[/snapback]

 

Lagre det på siden og åpne i notisblokk, slå på tekstbrytning. Så ser du det er noen 1 og 0 tall mellom noen av de >< greiene, det er binærkoder, finn alle og "oversett" så har du pw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...