valentino Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Takk takk. Fikk til lvl 13 for 1/2 time siden. Nå står jeg fast på lvl 16. Noen tips? Lenke til kommentar
rc-marcus Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Takk takk. Fikk til lvl 13 for 1/2 time siden. Nå står jeg fast på lvl 16. Noen tips? 5633262[/snapback] Nei. Skulle laga formelen og fått den til å spytte ut svaret. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 På lvl 16.. hva betyr "x=new String(x + " z")" i denne sammenhengen? Det er jo helt klart at det ikke er så enkelt som if (x == f), f="y-z" der y=1338 og z=1 f=1338-1=1337 x==1337 Denne enkle utregningen funker ikke så jeg antar at "new String" kommandoen har en nøkkelfunksjon her. Har prøvd å søke for å finne ut hva den gjør, men programmerings engelsken min er ikke så sterk så vet ikke helt hva den gjør enda. Er jeg på rett spor? Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 lvl 7 password=prompt('LEVEL: 7\n Enter password:',' '); if (password == you_are_being_tricked) { location.href= "?page=level7&pw=" + password; } else { location.href= "levels/error.php"; } Hmm.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Du ser: var f = "y - z"; Den er ikke var y - var z, den er "y - z" Og X er egentlig: x=new String(x + " z"); Det gir oss: "y - z" + " z" som betyr y -z + z = y - Håper du skjønte noe av dette.. Hvis ikke, si fra så skal jeg prøve å forklare det bedre. Edit: Impetus90: Ikke scroll helt ned.. Endret 19. februar 2006 av Gyn3r Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Er da ikkeno lengre ned? Bare avsluttning av tagger edit: check.js jah.. men da fikk jeg: var you_are_being_tricked_ = "hacked"; litt lenger opp fant jeg: var you_are_being_tricked = "_"; Endret 19. februar 2006 av Impetus90 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 var you_are_being_tricked_ = "hacked"; Dette er det du ser på slutten av ~~/levels/7/check.js. Du ser sikkert at det er en "_" på slutten som ikke skal være der. Ikke scroll helt ned Egentlig nesten på toppen Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Woho jeg fant ut nesten selv edit: lvl 9 helt selv edit2: bare kalkisen function go() { input=document.login.m1.value var pass="%72%6F%66%6C"; if(input==unescape(pass)) { document.location.href= "?page=level9&pw=" + input; } else { document.location.href="levels/error.php" } Her er jeg helt blank, any? Endret 19. februar 2006 av Impetus90 Lenke til kommentar
kimzor Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Dette skjønte jeg fint lite av. Registrerte meg, kom på en side. Leste det derre veiv source greien. Da kom det opp masse tall og bokstaver. Noen som kan forklare meg hva man skal gjøre? Noen snakker om java skript, og java forbinner jeg med ett program som man må ha for å kunne spill spill på f.eks 123spill.no. Kan Noen forklare meg hva man skal gjøre? Forandre litt på URL'en eller? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Impetus90: Hex kalkulator? http://nickciske.com/tools/hex.php kimzor: Det er om å gjøre å "hacke" alle sidene. Endret 19. februar 2006 av Gyn3r Lenke til kommentar
kimzor Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Og da kommer sprørsmålet. Hva er å hacke? være smart, og forandre URL'er? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Finne passordene ved å bruke logisk sans og en del kunnskaper (lvl 17 og opp) Lenke til kommentar
kimzor Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Ok. Har kommet frem til at "passord" på lvl1 kan være verdana. Hvor skal jeg skrive dette? Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Ok. Har kommet frem til at "passord" på lvl1 kan være verdana. Hvor skal jeg skrive dette? 5633758[/snapback] That is incorrect. if (passwd == "easy") { location.href = "?page=level1&pw=" + passwd; Altså er pw: "easy" Logg deg inn, gå til main, levels og level 1 edit: Gyn3r: Takk! Hadde jeg tenkt en halvtime til hadde jeg nok kommet på det men Endret 19. februar 2006 av Impetus90 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Bare hyggelig det Står fast på 17 så hjelper gjerne med mer. Lenke til kommentar
kimzor Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hehe, nå skjønte jeg det. Så sitter jeg på level 3. går ikke ann å lese sourcen, noen som har tips hvordan jeg skal finne den på andre måter? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 view-source:http://masticore.neonnero.com/HackorDie/?page=level3 Putt "view-source:LINK" i FireFox så ser du koden på alle sidene. Lenke til kommentar
kimzor Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Ok. Ser på dette: password=prompt('LEVEL: 3\n Enter password:',' '); var a = "newbie"; var b = a.substring(0,3); if (password == b) { location.href= "?page=level3&pw=" + password; } else { location.href= "levels/error.php"; - Prøvde promt, det var det jo self. ikke Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Eller du kan disable javascript. Gyn3r: Nå skjønner jeg fint lite her. <td align="center" valign="top"><script language="JavaScript" type="Text/JavaScript" src="www.hackordie.moo.no/levels/10/password.js"></script> <script language="JavaScript" type="Text/JavaScript"> password=prompt('LEVEL: 10\n Enter password:',''); if (password == this_is_the_pw) { location.href = "?page=level10&pw=" + password; } else { location.href = "levels/error.php"; } Og i password.js sto dette: "Don't believe in everything you see..." Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) kimzor: Les fra side 14 så finner du løsningen. Impetus90: Det står ikke http:// i den linken, så bare add hele greia istedetfor index.php eller ?levelwhatever http://masticore.neonnero.com/HackorDie/www.hackordie.moo.no/levels/10/password.js Endret 19. februar 2006 av Gyn3r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå