Gå til innhold

Kan man bruke IDE og S-ATA om hverandre?

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettop kjøpt pc med s-ata disk på 120gb og tenkte jeg skulle ha sangene mine og diverse annet på en annen disk som jeg fant i skapet.....Den er på 80gb og er av merket IBM

Spørsmålet er da om man kan bruke denne på en maskin somm ellers bare bruker s-ata, eller altså om man kan bruke de om hverandre,, :thumbup:

Hmm..er ganske ny på pc, så en guide til innstalasjonen hadde passet utmerket.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har nettop kjøpt pc med s-ata disk på 120gb og tenkte jeg skulle ha sangene mine og diverse annet på en annen disk som jeg fant i skapet.....Den er på 80gb og er av merket IBM

Spørsmålet er da om man kan bruke denne på en maskin somm ellers bare bruker s-ata, eller altså om man kan bruke de om hverandre,, :thumbup:

Hmm..er ganske ny på pc, så en guide til innstalasjonen hadde passet utmerket.. :p

Går helt greit med en miks så lenge du har kontrollere for det.

Lenke til kommentar

Uh oh. Er det en Deathstar? Hva står det på disken (Deskstar GXP et eller annet)?

Lenke til kommentar

Deskstar/Deathstar - Ordspill, deskstar diskene har en lei tendens til å ta kvelden tidlig.. men siden du bare skal ha sanger/filmer o.l. har det ikke så mye å si da dette som regel er ting en lett kan oppdrive igjen (selv om det tar litt tid vel og merke).

Edit: Hvis det du omtaler som "diverse" er dokumenter/bilder o.l. du ikke vil miste, kan det være lurt å ta backup av dette (som egentlig bør gjøres regelmessig) eller du kan gamble på hvor lenge den nye disken holder og legge det der

Endret av Nemezis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...