Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele programmer over nettverk

Anbefalte innlegg

Er det praktisk mulig å dele programmer over nettverk?

Jeg får det til ved å sette Shareing på mappene, men da brukte pc'en ca. 4min på å starte programmet opp. Installerte også programmet på pc'en og da brukte det det normale 30 sec å starte opp.

Er det mulig å dele store programmer som spill og f.eks. Photoshop over nettverk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva vil "tynne" klienter si?

Vil PC'en jeg bruker som Server tape mye ytelse på å være server? Kan jeg fortsatt bruke Server pcen vanlig? Finnes det noen guider noen steder på å sette opp en server. Det er LAN nettverk det er snakk om.

Lenke til kommentar

Switchen er 2.4GHz, 11 og 56Mbps, men nå dukker det også opp en HUB. Hubben er av typen "Mini 5 port 10base-T HUB", antar det er 10Mbps.

Bygget er 3 etasjer.

I 1. etasje er NGT routern og Switchen. Fra Switchen går det en ledning til 3. som skal går inn i HUBen. Fra HUBen går det to ledninger inn i hver sin stasjonære pc.

Kommer hubben til å skape noe problemer? Skjønner at det begrenser hastigheten til 10Mbps, men er det nok til å kjøre et spill uten lange ventetider?

Lenke til kommentar
Switchen er 2.4GHz, 11 og 56Mbps, men nå dukker det også opp en HUB. Hubben er av typen "Mini 5 port 10base-T HUB", antar det er 10Mbps.

Bygget er 3 etasjer.

I 1. etasje er NGT routern og Switchen. Fra Switchen går det en ledning til 3. som skal går inn i HUBen. Fra HUBen går det to ledninger inn i hver sin stasjonære pc.

Kommer hubben til å skape noe problemer? Skjønner at det begrenser hastigheten til 10Mbps, men er det nok til å kjøre et spill uten lange ventetider?

Hvis det er en hub du har, så må du tenke på at den sende informasjonen uansett til alle portene, og da vil hastigheten din bare bli det halve, siden du har tre koblinger tilkoblet. Jeg vil egentlig råde deg til å kjøpe en 100Mbit switch, koster ikke så mye. Gamle huber har nokk en ganske høy ping, og det kan være et problem når du starter et program, fo da blir det sendt veldig mye informasjon frem og tilbake.

Du kan absolutt ikke regne med at alle program vil starte, siden det er mange som legger noen filer i registeret når de blir installert, som de da trenger for å starte, som da ikke den andre maskinen har.

Men du må uansett regne med å bruke iallefall dobbel så lang tid å starte et program over nettverket, for hvis du tenker på den tiden det tar å starte programmet på den maskinen det er installert, også ganger du den tiden med hvor lang tid det tar å overføre informasjonen over nettverket.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper nok en 100Mbit switch ja. Noen du ville anbefalle? Må/Bør det være LinkSys?

Skulle gjerne brukt HUB'en imens da, men jeg får den ikke til å gi internett til begge de stasjonære pcene samtidig. Er det noe spesielt jeg må gjøre? Den gir bare internett til en av pcene om gangen.

Lenke til kommentar

Det må iallefall ikke være LinkSys, jeg har ikke noen erfaringer fra det merke, så jeg kan værken anbefale eller fraråde deg å kjøpe det merke.

Problemet ditt med internetten kan fort være relatert med at du har en hub, så det trur jeg vil fikse seg når du kjøper en switch, men hva du kan gjøre i mellomtiden er ikke lett å svare på, det er så lenge siden jeg va borti hub, og den gang hadde jeg ikke internett engang, så der står jeg dessverre blank... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...