Gå til innhold

x800 XT PE, 6800 Ultra, eller 6800GT?

Whalecore

Anbefalte innlegg

Hvilket kort bør jeg gå for? Har tenkt å kjøpe denne prosessoren, hvis jeg går for x800, eller Ultra, bør jeg ha bedre prosessor for å få max ytelse da?

Pc`en brukes til spilling for det meste. Jeg har ikke lyst å klokke, fordi da må jeg kanskje kjøpe ny kjøling, strømforsyning osv. Jeg vil også ha noe som varer, så jeg slipper å kjøpe nytt om 1 år.

Hvis en tenker på ytelse for pengene, jeg skal ikke klokke, hvilket av de nevnte skjermkortene får jeg mest utav?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, gitt at du spiller mye HL2 (avataren din) Vil du nok få mest glede av et XT (PE)...

Mest for pengene, samme hvordan man vrir og vender på det, vil i X800 serien være et pro VIVO flashet til XT PE, dette er derimot "en type" overklokking, og vil ødelegge garantien din...

Ville ikke under noen omstendigheter gå for et Ultra, ettersom dette kun er et GT med 50Mhz høyere klokk...

Altså ville jeg valgt et GT, XT, eller Pro VIVO flashet til XT PE

Lenke til kommentar

Nå skriver han jo tydelig at han ikke vil klokke :no:

XT PE og 6800 Ultra er omtrent jevn gode i ytelse. Skiller minimalt.

Tar jeg ikke helt feil så er du med i NorthClan og derfor blir det nok noe Hl2 og CS spilling og ville da valgt XT PE da dette er noe bedre i akkurat dette spillet.

Støymessig vil jeg påstå at XT PE gruser 6800 Ultra ned i støvlene.

6800GT er et lite hakk bak disse to, men er også nesten 1000 lappen billigere.

Så min anbefaling er XT PE eller 6800 Ultra om lommeboka tilater det. Er hipp som happ hva du velger. Fornøyd blir du uansett.

Lenke til kommentar

Gå opp til amd 3500+ og 6800 gt,bedre enn og kjøpe xt/ultra.tror det blir billigere enn ultra/xt til 1000.- mer..

Men beste kort til spilling er nok x800 XT PE,iallefall i høy oppløsing og bruk av AA/AF på.

Ps:sorry,så ikke at det var Socket 754,da ville jeg ha godt for 3400+.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vert deg så hadde jeg enten godt for et Pro Vivo eller et GT. Toppklassekortene gir somregel aldri mye mer ytelse en disse. Altså, de gir plenti med ytelse for pengene.

Edit: Jeg kjører tilnermet likt system som du sier du vil ha. Se specs for flere detaljer.

Endret av S:T:A:N:D
Lenke til kommentar

Vist man ser litt nermere HER, så ser man at et ultra kort max får 5 fps mer en et GT kort i doom 3. Her betaller men altså nesten 1000 kr xtra for de lusne 5 FPSene. Er det vert det?

Å Pro sammenlignet med et XT PE, så er det heller ikke mange FPS som skiller. Men prisen på et XT PE er nesten 1000 kr mer en et Pro kort.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte først Gainward 6800U som jeg bare hadde problemer med (mandagskort, første batch). Vifta bråket også mye.

Så kjøpte jeg meg ett HiS X800XTPE og jeg angrer ikke ett sekund. Meget god vifte kjøling som sender varmen ut av kabinettet. Stillegående og lett å klokke via software med ett par klikk med musa. Jeg spiller cs:source selv i 1600x1200 uten problemer. På stresstesten 1600x1200, har jeg hatt mellom 95 fps-109 fps avhengig av klokking.

Anbefaler dette:

HiS

Eller andre ATI X800XTE kort ifra andre produsenter da ytelsen er relativt lik.

Lenke til kommentar
Tja, gitt at du spiller mye HL2 (avataren din) Vil du nok få mest glede av et XT (PE)...

Mest for pengene, samme hvordan man vrir og vender på det, vil i X800 serien være et pro VIVO flashet til XT PE, dette er derimot "en type" overklokking, og vil ødelegge garantien din...

Ville ikke under noen omstendigheter gå for et Ultra, ettersom dette kun er et GT med 50Mhz høyere klokk...

Altså ville jeg valgt et GT, XT, eller Pro VIVO flashet til XT PE

:thumbup:

800xt om jeg skulle kjøpt nå, om litt 850xt

Edit: hvorfor ikke slenge deg på skjermkort tråden ;)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Eller lyst til å spille hl2 med max settings, det kan du med 800xt kortet jeg nevnte(3600kr), gt kortene er dyre nå jevnt over, men finner du et gt kort til 2999 som kommer inn innen rimlig tid, så er det god deal også

Om du får tak i dette 6800gt kortet.

Nest hopp på prisguiden er 3400+ det er de ikke vært når xt kortene koster 3600 fler steder

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Takker for svar!

Kanskje jeg går for det Club3D 6800GT kortet, kan jeg spille HL2 og CS:s på beste grafikk med grei fps med det?

Som sagt, så er det også viktig at det varer en stund. Jeg vil ikke kjøpe nytt om et halvt år.

EDIT: Fin guide guezz :)

Endret av xantir`
Lenke til kommentar
Takker for svar!

Kanskje jeg går for det Club3D 6800GT kortet, kan jeg spille HL2 og CS:s på beste grafikk med grei fps med det?

Det kjøre disse spillene så spruten står :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...