hjalle Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 ser dere snakker om å øke fsb for bedre minneytelse, men hvordan? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 For da øker hastigheten på minnet også... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Og ISA/PCI/AGP-"hastigheten". Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Han spør om hvordan man øker fsb.. Det samme lurer jeg på oxo Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Å øke FSB kan gjøres på to måter, alt avhengig av hvilket hovedkort man har. De fleste nye kort settes FSB og Multiplier osv inne i egen meny i bios. En del eldre hovedkort må man sette FSB ved å forandre på en del små jumpere(brytere) på selve hovedkortet. Å øke FSB fører som regel med seg at alt i pc'n tvinges til å arbeide kjappere, siden mesteparten av frekvensene bestemmes ut i fra FSB. Etterhvert som man øker denne frekvensen, så vil man før eller senere merke at ting i pc'n ikke klarer å følge med, og maskina begynner å gjøre rare ting, ting slutter å fungere, man får lesefeil på harddisker, rart bilde på skjermen og til slutt vil ikke maskinen boote i det hele tatt. Hvordan dette gjøres på akkurat ditt hovedkort står i manualen som fulgte med. Ved å øke FSB, må man også stå ansvarlig for hva som hender. At noen her på forumet har den og den FSB'n på slikt og sånt hovedkort er ingen garanti for at ditt system klarer det samme... og det er du som står uten pc hvis ting går til helsikke. Føler du deg ikke 100% herre over disse tingene, ligg unna! :wink: Lenke til kommentar
Petitzo Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Quote: Føler du deg ikke 100% herre over disse tingene, ligg unna! :wink: ENIG !!! Men hvis du kan stille på det i biosen kan du jo prøve deg litt frem mhz for mhz... Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Bare å fyre opp BIOS ved oppstart. Skal være en egen kategori for det. Hvis du noen gang opplever at PCn ikke vil starte opp etter at du har økt FSB, så har du gått for høyt. Og må slette instillingene med en jumper. Lenke til kommentar
hjalle Skrevet 15. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2002 Takk for svar, da var jeg på rett vei men følte meg såpass usikker at jeg måtte spørre. Igjen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå