Gå til innhold

programmer til og rydde opp i maskinen min!

Fat_ASS

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle begynne og rydde litt opp i maskinen min da jeg har ufattelig mye rot på den som gjør den sykt treg...:(

Tar kjempe lang tid bare og få opp msn å greier... :no:

Vet dere om noen programmer som kan fjerne ubrukte filer på maskinen min da jeg tror jeg har veldig mange ubrukte filer etter mange avinstallerte programmer...:(

Har et register cleaner program som jeg har kjørt for en stund siden men jeg må si at jeg merket ikke no særlig forskjell..

Ser også nå på task manager, på prosesser at jeg har 6 svchost.exe filer som kjøres samtidig! Skjønner ikke helt hva jeg skal med så mange da jeg har på følelsen av at jo fler ting som ligger i bakgrunnen å kjører jo tregere går maskinen min!

Er det programmer jeg trenger?? vet at når maskina mi er ny formatert så er det bare en!?

Har win xp!

Har også veldig mange andre ting som ligger i bakgrunnen uten at jeg helt vet hvordan jeg får de til og gå vekk... :no:

Har veldig få programmer som ligger nede ved klokka oppe da jeg hater ting som bruker unødvendige ressurser... :thumbdown:

PS: virus/spyware/adware/osv programmer er det ikke no vits å nevne da jeg har armert meg med all verdens programmer til og fjerne sånt! Alle programmene sier at jeg ikke noe adware eller noen slike programmmer på maskina mi...

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et lite genialt program som heter Easy Cleaner. Det kan gjøre ganske mye, bl.a. rense registeret, fjerne unødvendige filer (temp internet-filer, generelt skrot), fjerne snarveier som ikke er i bruk, stille inn hvilke programmer som skal kjøre ved oppstart osv...mye lettere enn å gjøre det manuellt, sjekk det ut.

Easy Cleaner

Ellers lønner det seg å kjøre en diskopprydding, defragmentere (helst med O&O eller Diskeeper, men den innebygde hjelper også), fjerne alle programmer du ikke bruker..

Ang prossessene som kjører i bakgrunnen bør du sjekke denne siden, der står det forklaring på mange slike og hva du bør gjøre med dem.

Lenke til kommentar

Hey takker! :cool:

Veldig bra det easycleaner progrmmet!=)

Akkurat det jeg trengte, da det bytter ut veldig mange program jeg har fra før så jeg slipper og ha så mange forskjellige opprydningsprogrammer installert... :D

Den siden du viste meg va jo også bare genial! skal gå gjennom alle prosessene jeg har gående og skjekke hva de gjør så skal jeg fjerne alle jeg kan.. :w00t:

Lenke til kommentar
Ashampoo WinOptimizer er et meget godt program. Tror det har en trail-periode, men er ikke sikker.

Trail shmail...

Har aldri latt meg stoppe av en trail så lenge jeg får prøvd det litt først!

Er ikke så tungvindt å kjøpe et program vis det er et bra et som jeg kommer til og få bruk for framover...

Lenke til kommentar
Prøv med TuneUp Utilities

Tune-Up Utilities er meget bra, bruker det selv. det har en rekke funskjoner, som blandt annet: registry defrag, mem optimizer (ganskje kjekt hvis du skal spille krevende spill), disk cleaner, deleted file recovery, system optimizer, og winstyles :love:

Det funker som juling, og er... Tja, meget bra :thumbup:

Helt enig, TuneUp Utilities er et kjempegodt program. Har prøvd mange, deriblant Ashampoo WinOptimizer, Norton Utilities og mange andre, men TuneUp slår alle. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...