rvenes Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Trenger hjelp til og finne ein bra LCD skjerm. Har hatt CRT ei stund, men vil over på LCD no. Vansklig og finne fram i jungelen av skjermer. Eg bruker 1600*1200 på 19" crt i dag, så oppløysingen MÅ være 1600*1200... Mine kriterier er Antall tommer: 20" eller meir Responstid: 20 ms eller mindre, helst 16 ms Oppløysing: 1600*1200 Kontrast 500:1 eller bedre Brightness: 250cd/m2 Vekt: Ingen betydning. Den må ha minst DVI, fint med VGA også Også helst under 10-12.000 kr Har sett litt på den DELL skjermen, men den kjem jo aldri. Håper noken finner ein bra skjerm til meg no! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Tja, det blir vel det vanlige svaret: LaCie PhotonVision II eller NEC 2080UX+, som er sånn ca like gode. LaCie er hakket billigere. Lenke til kommentar
Aopens Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Eventuelt kan du jo gå for Widescreen som kommer mer og mer nå Forslag på WS skjermer er Dell sin 2005FPW eller Apple sine nydelige 20" design skjerm Sitter faktisk akkurat å prøver å velge mellom disse to selv Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Tja, det blir vel det vanlige svaret: LaCie PhotonVision II eller NEC 2080UX+, som er sånn ca like gode. LaCie er hakket billigere. Sjekk linken till Dell saken, under 6000 inkl frakt. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=354800&hl= Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Eventuelt kan du jo gå for Widescreen som kommer mer og mer nå Hvorfor? Er det noen andre grunner enn film? Sjekk linken till Dell saken, under 6000 inkl frakt.Jepp, den er billig. Nå har den jo riktignok ikke kommet like godt ut i test (f.eks på hw.no) som tidligere nevnte NEC og LaCie, men det blir jo igjen et spørsmål om hvor mye man vil punge ut med. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Ja, tenkte på den DELL skjermen (4:3) Men nå ser eg på dinside i dag at dei har testa ein widescreen skjerm. Lurer på om eg skal teste ein slik ein i stade. Blir jo litt dumt i spel etc det. eller vil det gå bra? Kjem ikkje til og sjå film på den. Har prosjekto og lerret til det. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Blir jo litt dumt i spel etc det. eller vil det gå bra? Kjem ikkje til og sjå film på den. Har prosjekto og lerret til det. Noen som vet hvordan det vil funke i spill med 16:9 ??? Jeg ser heller ikke film på den, da jeg også har prosjektor. Lenke til kommentar
Heiper Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Nyere spill begynner å støtte 16:9 (Half Life2, Riddick etc), men hittil er det ikke så alt for mange titler som støtter det. Da vil du mest sannsynlig få svarte kanter på sidene når du spiller dem i standard oppløsninger. -Heiper- Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Eventuelt kan du jo gå for Widescreen som kommer mer og mer nå Hvorfor? Er det noen andre grunner enn film? Sjekk linken till Dell saken, under 6000 inkl frakt.Jepp, den er billig. Nå har den jo riktignok ikke kommet like godt ut i test (f.eks på hw.no) som tidligere nevnte NEC og LaCie, men det blir jo igjen et spørsmål om hvor mye man vil punge ut med. -Widescreen er mer riktig for øynene, da synet vårt er faktisk bredere enn høyden. -Man får plass til 2 nettsider/vinduer ved siden av hverandre med riktig forhold. -Widescreen ser unektlig penere ut. -Man kan snu skjermen 180grader og få en MEGET lang side som er nyttig spesielt ved surfing på lange nettsider (f.eks nettavis) -Bredden gjør den fin for exel-ark med mye innhold. Ulempene er da at ikke alle spill støtter oppløsningene enda, men det blir mer og mer vanlig. Finnes også endel fix til eldre spill som gir støtte for widescreen. Iflg. Dinside har også den nye WideScreen skjermen til Dell bedre specs enn den andre 20" modellen de leverer. Bytter ut min Hansol H950 med en 20" Widescreen, muligens Dell sin om ikke lenge. Største grunnen min er pga PiP-mulighet og SVIDEO inngang. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Nyere spill begynner å støtte 16:9 (Half Life2, Riddick etc), men hittil er det ikke så alt for mange titler som støtter det. Da vil du mest sannsynlig få svarte kanter på sidene når du spiller dem i standard oppløsninger. -Heiper- Svarte kanter? Hvorfor skulle man få det? Eneste som skjer er at bildet blir "dratt" ut slik det gjør på TV`er. Litt uheldig da bildet ikke blir korrekt, og ikke spesielt å se på. I sånn måte lønner det seg fortsatt å gå for 4:3. Men ettersom widescreen blir mer og mer vanlig, blir også oppløsningene støttet i spill. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Mulig den DELL skjermen kom i dag alikevel.. Ringte til dell, og dei sa den skulle bli levert i dag. Har mine tvil... Får ringe heim snart og høyre om det er kommet noken skjerm. Lenke til kommentar
tunkguru Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Startet en lignengde tråd her for noen muinutter siden.... Valget står mellom 20" Dell 2001FP eller Widescreen Dell 20"... Mitt valg faller på Widescreen varianten... bare mer fancy og "noe nytt". Har Eixo 19" i dag (selges forresten billig. Ta kontakt) kh Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg sliter litt her: 20 tommeren i 4:3 eller 16:9 Noen som har erfaringer med 16:9 saken, finner ikke så mange tester... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 heh... Kjøp begge? Eg har tenkt på eit Dual oppsett med skjermer.. men veit ikkje om eg skal ha så stor til det. Mulig eg bruker min 19" crt til sideskjerm også. I dag har eg ein 15" Rema 1000 skjerm. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 heh... Kjøp begge? He he Problemet er også at 16:9 har bedre spec enn 4:3, men jeg føler at det er så nytt med widescreen. Jeg hadde endelig tatt avgørelsen på å kjøpe større skjerm, så kommer dette "luksus" problemet Lenke til kommentar
Heiper Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Nyere spill begynner å støtte 16:9 (Half Life2, Riddick etc), men hittil er det ikke så alt for mange titler som støtter det. Da vil du mest sannsynlig få svarte kanter på sidene når du spiller dem i standard oppløsninger. -Heiper- Svarte kanter? Hvorfor skulle man få det? Eneste som skjer er at bildet blir "dratt" ut slik det gjør på TV`er. Litt uheldig da bildet ikke blir korrekt, og ikke spesielt å se på. I sånn måte lønner det seg fortsatt å gå for 4:3. Men ettersom widescreen blir mer og mer vanlig, blir også oppløsningene støttet i spill. Har ikke Widescreen selv, men har sett en annen som har det, og der kommer det opp svarte kanter på siden for å holde forholdene rett. Som en TV hvor man skrur over til 4:3 i vanlige TV programmer. Det var jo ikke denne skjermen, men tenkte at den gjorde det samme. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Nyere spill begynner å støtte 16:9 (Half Life2, Riddick etc), men hittil er det ikke så alt for mange titler som støtter det. Da vil du mest sannsynlig få svarte kanter på sidene når du spiller dem i standard oppløsninger. -Heiper- Svarte kanter? Hvorfor skulle man få det? Eneste som skjer er at bildet blir "dratt" ut slik det gjør på TV`er. Litt uheldig da bildet ikke blir korrekt, og ikke spesielt å se på. I sånn måte lønner det seg fortsatt å gå for 4:3. Men ettersom widescreen blir mer og mer vanlig, blir også oppløsningene støttet i spill. Har ikke Widescreen selv, men har sett en annen som har det, og der kommer det opp svarte kanter på siden for å holde forholdene rett. Som en TV hvor man skrur over til 4:3 i vanlige TV programmer. Det var jo ikke denne skjermen, men tenkte at den gjorde det samme. Jeg har bestemt meg for vanlig 4:3, da 16:9 blir nesten like "lav" som min eksisterende 17, bare endel bredere. Lenke til kommentar
Aopens Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg har nå bestilt Apple 20" så kommer med en liten kommentar om denne når jeg har fått den og testet den Lenke til kommentar
^Elg^ Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg har brukt Appleskjermen en ukes tid og er kjempefornøyd. Den er rett og slett utrolg bra, og det er faktisk mange spill som støtter widescreen. Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Dere som lurer på hvordan det er å spille på widescreen bør sjekke ut disse screenshotene her. Er vel ikke så mye mer å lure på egentlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå