mirene Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg har IP telefon,fra Telio. Det fungerer veldig bra. Men det jeg lurer på er hva koster det for folk å ringe TIL meg. Det er jo gratis for meg å ringe TIL noen.Men hva koster det for dem å ringe meg.Om de har vanlig telefon. Foreksempel fra Telenor. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg har IP telefon,fra Telio.Det fungerer veldig bra. Men det jeg lurer på er hva koster det for folk å ringe TIL meg. Det er jo gratis for meg å ringe TIL noen.Men hva koster det for dem å ringe meg.Om de har vanlig telefon. Foreksempel fra Telenor. Det samme som å ringe til andre fasttelefoner i kongeriket antageligvis. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Er vel fort et grenseland det grunnet telefon => server etc, sannsynligvis vil telefonen koble seg til en norsk server for så å koble seg videre til deg. Samme skjer jo hvis du f.eks forsøker å ringe et nødnummer med ip telefon, da vil du jo havne i AMK sentralen som er nærmest serveren, noe som ikke akkurat er bra. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Er vel fort et grenseland det grunnet telefon => server etc, sannsynligvis vil telefonen koble seg til en norsk server for så å koble seg videre til deg. Samme skjer jo hvis du f.eks forsøker å ringe et nødnummer med ip telefon, da vil du jo havne i AMK sentralen som er nærmest serveren, noe som ikke akkurat er bra. Det med AMK, skal dei ikkje rette på det no da? Var vel noken ulykker der ting kunne gått veldig galt, så da ville dei finne ut av det, og få routa samtalene til rett AMK sentral. Er jo det samme med mobiltelefoner vil eg tru. Den router samtalen til nærmeste AMK sentral. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Det samme som å ringe til andre fasttelefoner i kongeriket antageligvis. I dag: Ja. Fra Mars måned: Kanskje ikke. Nesten snodig at han skulle pørre om dette nå, siden en mulig økning til 'mobilpriser' er en av dagens nyheter. Edit: Må følge bedre med. butare hadde allerede også postet ang. dette. Endret 24. januar 2005 av qwert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå