Chief_R-W Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Har fått noen gamle pc deler som jeg fant ut jeg kunne bruke til f-eks filserver på lan. Hadde ikke noe kabinett så prøvde mine Kunst og Håndtverks kunster og satte sammen en hjemmelaget kabinett. Men lurer på om den kommer til å bli noe varm etter 10 timer og mer. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Ta med maskinvaren også. Intel Pentium 2 350mhz, 192mb sdram, 3gb hdd, 230watt PSU, RIVA TNT2 agp grafikk kort. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Så lenge de varmeste delene av oppsettet ikke er i direkte kontakt med selve pappen skal det nok mye til at ting går veldig gæærnt. Edit: Etter å ha sett hardware-specs'ene så er dette vel heller ikke et system som blir spesielt varmt etterhvert. Kanskje lurt å lage et par luftehull i motsatt ende av kartongen så PSU'en drar luften igjennom systemet? Men seriøst; kjøp deg en plastboks med lokk til en femtilapp på Ikea eller noe så har du noe som er litt mer solid og som du kanske kan skru fast ting i Endret 24. januar 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Blir kun en midlertidlig løsning. Har 4 gummiknotter jeg har festet under KH så det blir heiset opp ca 1cm fra bunn. Kanskje skjære noen lufteriller under. Har lufting til PSU på den siden det er lufteriller. Men midlertidlig løsning til jeg finner et gammelt kabinett som noen ikke har bruk for lenger. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Bra! Det er vel vanskelig å komme med noen seriøse råd til dette..! Er den NEMKO godkjent? Nei, altså det må du vel bare prøve og finne ut av. Jeg tror jo heller ikke umiddelbart at det er sansynelig at det blir så varmt at det tar fyr, i alle fall ikke ved "normal" drift. Problemer blir det vel først om det skulle skje noe kortslutninger, og følgene av det... (Statisk elektrisitet er den vel heller ikke helt god på, men det er jo mest til fare for den selv da). Endret 24. januar 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
Uzumaki Naruto Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Haha:!: Vinneren av dårligste casemod på oslolan04 hadde noe lignende. Han hadde samme opplegg bare en ølkasse i stedet for en pappeske. Han hadde også festet alle delene med strips:!: Lenke til kommentar
AlexG Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Morro detta, bare sørg for litt "luft" mellom de varmeste komponentene så burde det ikke være no problem. Nydelig arbeid, godt å se at du får brukt K&H kunnskapene dine! Stå på! Lenke til kommentar
h0lg Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Har fått noen gamle pc deler som jeg fant ut jeg kunne bruke til f-eks filserver på lan. Hadde ikke noe kabinett så prøvde mine Kunst og Håndtverks kunster og satte sammen en hjemmelaget kabinett. Men lurer på om den kommer til å bli noe varm etter 10 timer og mer. Filserver til lan? Duger dne til det da? Jeg ville aldri ha følt meg "trygg" med pcen i en sånn boks Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Mulig den ikke er så sikker i den esken men kommer til å anskaffe meg et et eller annet atx kabinett som jeg får kastet etter meg uten de store kostnadene. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Kan vel i værtfall ikke klage på tungt kabinett... Forslag: Finn en litt større eske, og lim dem sammen i bunnen. Sjær noen hull til 120mm vifter og fest dem mellom kartongene. Blir kassa ustødig, kan du vel bruke no aliminiumsrør el. i limt inn i hjørnene. Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Vinneren av dårligste casemod på oslolan04 hadde noe lignende. ok... nå er jeg litt ny innenfor lan osv... hvor kan jeg finne informasjon om OSLOLAN05? EDIT: seffern bare .oslolan.no Endret 27. januar 2005 av thomba14 Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Det første jeg tengte når jeg så dette var brann unormalt ? nei tror ikke det. men det kan gå fett. ville satt inn en metal plate under HK uansett jeg da menne' det er bedre og stue alt inn i en skuff eller noe syntes nå jeg da. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Kanskje et slikt HK "trau" hadde hjulpet, så du i hvertfall får et stabilt underlag for hovedkort og ekspansjonskort? K Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Meningen med denne pcen er egentelig det mest økonomiske men hadde sikkert blitt tryggere å ha den på et HK brett. Har testet den litt det går bra i 4-5 timer uten at den blir noe spesielt varm, har esken åpen mens den kjører. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Mulig den blir byttet ut med en andre deler men mulig da et annet kabinett også. En kamerat som har bygd pc i et fulgebur også. Det er ikke annet enn fantasien som setter grenser. Lenke til kommentar
eirikd Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 hvorfor er folk så negative? sett flere slike kabinett på tg dem har fungert tilsitt bruk...men ja den hk plata hadde vært en investering men ike nødvendig...sleng på no kjølepasta mellom prossesor ogviftefor bedre varmeoverføring..og en 12cm vifte er bare å ja..stripse fast et sted..evt to vurderte det samme engang.. esken som xbox blir levert i er helt perfekt for dette Lenke til kommentar
friskies Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Så lenge det virker så... Bestefaren min sa at under krigen hadde de så dårlig råd at når de lagde CS-serveren sin så måtte de lage både kabinettet OG prosessoren av papp. Han hadde en tåre i øyekroken når han fortalte om hvor høy latency de fikk... Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Så lenge det virker så... Bestefaren min sa at under krigen hadde de så dårlig råd at når de lagde CS-serveren sin så måtte de lage både kabinettet OG prosessoren av papp. Han hadde en tåre i øyekroken når han fortalte om hvor høy latency de fikk... Hahah, den var bra Lo faktisk godt der.. Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Så lenge det virker så... Bestefaren min sa at under krigen hadde de så dårlig råd at når de lagde CS-serveren sin så måtte de lage både kabinettet OG prosessoren av papp. Han hadde en tåre i øyekroken når han fortalte om hvor høy latency de fikk... Hahahaha lo godt jeg også!!!!! :!: Ser for meg at denne kan lanseres som pc for uteliggere. Den er billig, nye deler kan finnes i containere overalt og Den mathcer uteliggerens stil. "Papp-pc, the hobo's choice" Endret 4. februar 2005 av Vt-iversen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå