Gå til innhold

Ang. blåskjerm, minne og vifte (hummer og kanari)

tommy40

Anbefalte innlegg

Jeg har tre kjappe sp.mål, og poster alle her. Litt dumt å mase på tre steder samtidig.

1. Kan man stole på de automatiske innstillingene av skjermkortet? Sånn som det er i Doom 3, bl.a. Hos meg blir det meste auomatisk stillt på det beste, og spillet flyter utrolig godt, men det har skjedd to ganger at jeg plutselig har fått opp en blåskjerm med masse tekniske detaljer på. Husker ikke hva som står der, men helt nederst er det et tall som teller fra 1 og oppover.

2. Vil jeg ha noe utbytte av å sette inn en brikke på 512 Ram til? Har lest en del om dette, men har ikke blitt noe klokere.....noen sier at man MÅ ha 1024 hvis man spiller mye, mens andre sier at det er helt unødvendig.

3. Er det noen mulighet til å få mitt 6600xt til å bråke litt mindre? Har sett at det finnes løsninger for andre kort. Og da mener jeg ikke noe sånn avanserte greier med vannkjøling osv....ehh....er litt for fersk til sånne ting, som dere sikker skjønner.

Jeg har forresten en AMD 2500+, et fxf 6600gt og 512 Ram, 350W strømforsyning, 200G Seagate harddisk, om det har noen betydning for spørsmålene.

mvh tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

1. Du kan ikke alltid stole på autoinstillingene til spill men stort sett går det da andre veien. At spillet på en eller annen måte ikke kjenner kortet ditt og setter instillingene til low. Hvis det glir greit stort sett hele tiden ville jeg tatt det for god fisk. Det er mange grunner til at en kan få blåskjerm og det vil stort sett stå en nokså klar kommentar der, f.eks IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL eller noe i den duren. Klarer du å notere ned hva som står der og om det er noen sammenheng i når det skjer kan det kanskje være lettere å gi råd.

2. Du vil nok absolutt få utbytte av å doble mengden ram i maskinen din. De fleste nyere spill bruker relativt mye minne og vil ga endel tregere om de bruker swap filen hele tiden. Du er likevel ikke nødt å gjøre det.

3. En vanlig måte å få det til å støye mindre vil jo være å bytte kjøling men her skal heller noen andre få gi råd om hvilken og hvordan da jeg aldri har gjort dette selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...