Gå til innhold

Forklar meg hvordan macro funker


Anbefalte innlegg

At jeg har ikke helt skjønt hvordan man lager en macro,

Si at jeg vil ha en knapp som skal ta sinister strike 2 ganger og et finish angrep, hvordan gjør man det f.eks?

Lettere sakt hvordan lager man macros?

Vis dere har en link til et sted der det står noe om det, så hadde det vært fint.

 

Edit: Var litt trøtt når jeg lagde denne posten :p

Men værtfall jeg har lyst til å vite hvordan man lager en macro.

Ta f.eks at jeg vil ha en macro til å gjøre en Gouge også etterpå en backstab f.eks men men litt delay sånn at jeg kan komme meg bak fyren jeg sloss med.

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det skal være så vanskelig.. ikke med en enkel macro iallefall.

 

f.eks: /cast Lesser Heal (Rank 1)

/p Healing %t

 

denne macroen gjør at du bruker lesser heal på den charachteren som er targeted og gjør at du sier til party Healing [Navn på spillern som heales]

 

enkelt eksempel men...

 

her er en link med litt informasjon om emnet: WoW macro

Lenke til kommentar

Det går, får det til men bare med tekst, skjønner ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med kommandoer, så siden det går med tekst regner jeg at det går ann med skills å?

 

Og takk for linkene :)

 

Edit: Ser ut som det ikke er mulig å bruke fler skills i en macro gitt.

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

F.eks for warrior så kan du ha én knapp for å bytte fra 2-hander/dual-wield til sverd+skjold, bruke shield bash på den/det du sloss med og bytte tilbake.

 

For hunter kan du lage macro som sier fra til party når pet har lite hp.

 

Les tråden som jeg linka til (nyttige macroer) litt oppi der for flere eksempler

Endret av purpledonkey
Lenke til kommentar
Hva er poenget med macros da?

Ja si det, hadde seff vært kjekkest med Macros som gjorde masse for deg,

Men selv om man ikke kan bruke mange skills i en macro så betyr ikke det at macro vil bli helt ubrukelig, er masse andre kjekketing man kan bruke macro til har jeg funnet ut :D

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

jeg har for eksempel en macro som sier "Sheeping creature X" og så caster Polymorph på valgte fiende... utrolig fin macro...

 

har også customiza emote macro'er jeg bruker ofte...

 

og som sagt, hurtig bytte av dual wield til single+skjold eller noe slikt er meget nyttig også :)

Lenke til kommentar
Litt synd at man ikke kan lage drapsmacroer. Det hadde vært konge med en macro som først kastet et spell som gjør fiendens angrep svakere, så et som gjør skjoldet hans svakere, så et som gjør at han gradvis mister liv, for å å avslutte fienden med en pulse av thunder bolts.....

Hva med at du får en kompis til å spille for deg, så kan du se på. Noe av det samme... :p

Lenke til kommentar
Litt synd at man ikke kan lage drapsmacroer. Det hadde vært konge med en macro som først kastet et spell som gjør fiendens angrep svakere, så et som gjør skjoldet hans svakere, så et som gjør at han gradvis mister liv, for å å avslutte fienden med en pulse av thunder bolts.....

Hva med at du får en kompis til å spille for deg, så kan du se på. Noe av det samme... :p

hva må jeg skirve for å få en emote macro som jeg kan bruke når jeg trenger hjelp? noen foslag?

Lenke til kommentar

/helpme
/s I need healing!

 

eller "/heal", "/help"

 

disse er voice emotes

 

gå hit for liste over flere voice emotes i wow:

http://wowvault.ign.com/?dir=multimedia/sound

 

du kan også se en liste over emotes ved å trykke påden lille snakkeboble knappen i chat vindu...da får du samtidig opp kommandoen du må trykke inn for å få den opp :)

 

jeg kan legge opp ett PDF dokument med emotes lister når jeg kommer meg hjem... veldig nyttig å skrive ut og ha ved siden av seg...

Wow_Emotes.pdf

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...