eoj_ Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 hei Hva trenger jeg for å bruke en bilforsterker hjemme? Og hva trenger jeg for å koble den til dataen Espen Lenke til kommentar
Lamo Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Da må du ha et veldig stort 12 volt power supply. Dyrt! Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Har sett mange som bruker pc-psu, altså napper ut 12v fra pc til en bilforsterker. Del forsterkerens oppgitte effekt på 12 og da kikker du på 12v ampere på psu og sammenligner. Har psu større amper, kjør i vei, hvis ikke, glem det! Husk at denne beregningen gjelder når psuet ikke er tilkoblet noe annet. Skal det i tillegg drive pcn må du ha tilsvarende mer effekt på psuet. Lenke til kommentar
moray Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Har kjørt denne løsningen selv en stund, og da med et bilbatteri stående utenfor vinduet. Det beste ville vært å ha en såkalt "smart" lader tilkoblet, så slipper du å tenke så mye på lading. En bilforsterker trekker enormt med strøm "peak", så jeg vil ikke tro en PSU er noen særlig god løsning. Men, det vil jo virke til et visst nivå. Sjekk forresten ut denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå