nabben Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 har bestilt et hk som støtter ddr sdram. på maskina mi nå har jeg et sdram kort. funker det på det nye hovedkortet, eller må jeg kjøpe nytt? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Nei, DDR SDRAM og gammel SDRAM er ikke kompatible. De har forskjellig fysisk utforming og opererer på forskjellige hastigheter. Edit: Forøvrig også feilpostet, denne skulle vært under RAM/minne Endret 24. januar 2005 av Tacritan Lenke til kommentar
nabben Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 men forresten. eneste stedet jeg fant ut hva slags ram jeg har var på system detaljer i 3dmark. er det til å stole på? og hvor kan jeg ellers finne det ut? Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 ta ut og se på brikka, sdram har to hakk mens ddr har bare ett. Lenke til kommentar
nabben Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 brikka hadde ett hakk midt på. etter det du sier er det da ddr, men hvorfor står det da sd i system detaljer på 3dmark. hvem bør jeg stole på ? hehe Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 fordi det heiter DDR SDRAM og SDRAM Double Data Rate-Synchronous DRAM A type of SDRAM that supports data transfers on both edges of each clock cycle (the rising and falling edges), effectively doubling the memory chip's data throughput. DDR-SDRAM also consumes less power, which makes it well-suited to notebook computers. DDR-SDRAM is also called SDRAM II. and DDRAM. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Flyttes til rett kategori Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå